Bromo en Pemuteran - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Bromo en Pemuteran - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Bromo en Pemuteran

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 Juli 2008 | Indonesië, Pemuteran

Daar zijn we weer!
Nieuw paradijs gevonden op Bali in Permuteran. Dat was nog niet makkelijk, want de resigoden zijn ons nog steeds niet gunstig gestemd :-(.
Maar eerst nog achterstallig nieuws over de Bromo.

's Ochtends in Surabaya op het nippertje de trein gehaald doordat het korte ritje van 10 minuten wat langer duurde door niet op gerekende files. Met wat chagrijn en door de haast en irritatie kapot kofferhandvat zaten we dan uiteindelijk toch in de trein. Na aankomst in Probolingo te laat voor de bus naar boven, dus toen maar weer een duurdere taxi genomen. Ook bleken de treinen van hier naar het veer naar Bali al de hele week volgeboekt. In het Bromogebied wederom een prijzig hotel, maar wel 1 met het mooiste uitzicht op de bergen en vulkanen. Het lijkt wel alsof het afgelopen jaar de prijzen zich in Indonesie verdubbeld en soms verdrievoudigd hebben, waardoor we opeens europese prijzen betalen. Maya en Michiel gaven zich direct dapper op voor de sunrise tour (4.30 opstaan), Mi en Minimi besloten goed voor elkaar te zorgen en weer eens goed te slapen omringd door al die zuivere berglucht. Geen seconde spijt van gehad :-). Vooral niet toen ik hoorde dat het ijskoud geweest was, een hele klim en de krater eigenlijk een donker gat was waar rook uit kwam... Maar de zonsopgang moet mooi geweest zijn, getuige de foto's en M en Maya kwamen tevreden thuis. Om niet voor de zoveelste keer door te jakkeren, hadden we besloten een rustdagje in te lassen, die we gevuld hebben met in het zonnetje lezen en sudoko's oplossen. heerlijk! Sommigen onder ons raakten daarbij onverwacht akelig verbrand, maar ach, dat staat wel zo leuk op de foto's voor later... :-).
's Middags toen de warmte wat afnam, hebben Maya en ik nog een klein paardrijtochtje gemaakt, waarbij maya's paard er af en toe met haar vandoor ging. Gelukkig was ze niet bang, waardoor het er vooral heel grappig uitzag: daar gaat ze weer...
Volgende dag gingen de reisgoden door met zich te verkneukelen, want de treinen zaten immers vol, dus wederom een dure charter naar de boot en 5 uur opgepropt achterin een auto :-(.
De korte oversteek naar Bali verliep vervolgens prima en na weer een hobbelige busrit kwamen we even voor donker aan in Permuteran. Ook hier weer: alles vol en alle prijzen verdrievoudigd tov 2007...
Gelukkig nog wel plek in een dan wel dure herberg, maar ook wel een prachtig paradijsje. Mooie tuin vol met vijvertjes met waterlelies, een prachtig zwembad met een boedhabeeld, direct aan het strand gelegen en ' 's ochtends bestrooien ze je bed met bloemen bij het opmaken ervan. De prijs noodzaakt ons echter wel morgen maar weer vast door te reizen naar Kuta ipv nog 2 extra dagen hier. Daar daar gaan we dan ook tot Maya vrijdag terugvliegt helemaal niets meer doen :-):-):-). Vanochtend M en Maya weer vroeg uit de veren voor een ochtendje duiken. Ik mag helaas niet, maar heb mijzelf getroost met een goddelijke dag op een heerlijk bedje aan zee en alleen maar lezen. Heerlijk! Eindelijk vakantie....

Tot slot heb ik nu de foto's bijgevoegd bij de diverse berichten. Bekijk ze tijdig, want ik mag er maar maximaal 10 plaatsen dus wanneer ik weer foto's kan uploaden, zal ik deze vervangen voor nieuwe...

Tot later,

liefs van M&Ma&Mi

• 06 Juli 2008 - 12:13

Truus:

dag lieve m's

gisteren laat alle berichten bekeken en 't wel & wee tot mij genomen;alles enerverend en spannend!
    ben blij dat 't goed gaat met jullie 3(4)tjes.
    mijn vakantie in fr. was heerlijk en erg ontspannend; verder later meer.
    vanmorgen vroeg sippeman opgehaald;hij dartelt weer door de tuin...
    ga zelf nu een tukkie doen, liefs en kus.

• 06 Juli 2008 - 12:43

Cora:

Veel dank voor de trouwhartige updates - het gaat dus kennelijk wel met bloemen zo nu en dan, maar ... ook niet allemaal over rozen :). Blij dat je Mi en Minimi af en toe rust gunt :)
    Ernst en Onno komen zometeen logeren: vinden we leuk. Leve de stay-home-grannies - and-granddaddies in schoolvakantie-tijd :)
    Dat het geld jullie maar op de rug mag groeien zodat jullie nog veel leuke dingen kunnen doen !
    Veel liefs + hugs !!

• 07 Juli 2008 - 10:06

José En Folkert:

Fijn weer iets over jullie te lezen en te zien,want met die foto`s krijg je een betere indruk hoe het daar is.
    We wensen jullie nog een heerlijk verblijf op Bali
    en voor Maya alvast een voorspoedige terugreis.

• 07 Juli 2008 - 17:39

Helga:

Groot gelijk dat je die vulkaan niet beklommen hebt. Ik snap er ook de lol niet van, met of zonder bun in the oven... Wat veel mooier is: als het donker is lava vanaf de berghellingen zien stromen vanaf een terras met een lekker drankje erbij. Of vanuit door dezelfde vulkaan verwarmde natuurlijke, uiteraard zeer gezonde doch stinkende, bronbaden.

Check jij je Zonnet webmail ook? Ik heb namelijk een sms gestuurd naar je indonr, maar die komt niet aan. (Ik krijg geen afleverbericht)
    Daarna een heb ik je een e-mail gestuurd. Het is niet heel belangrijk nieuws, maar niet zo geschikt om hier neer te schrijven. Niets ernstigs in ieder geval.