duiken en meer Big Spending... - Reisverslag uit Speyside, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu duiken en meer Big Spending... - Reisverslag uit Speyside, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

duiken en meer Big Spending...

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 Juli 2007 | Trinidad en Tobago, Speyside

Vandaag met onze Noorse vrienden 2 duiken gemaakt in Speyside. Vooral de 2e was erg spannend, want veel stroming, op het einde zelfs van alle kanten waardoor iedereen over elkaar heen tuimelde. Klinkt enger dan het was hoor ;-). hele mooie grote kreeften gezien en een grote school van bruine 'glass eyed ...nogwat' vissen. En in slechts 1 uur surfacetijd (de verplichte tijd die je tot een volgende duik boven water moet zijn om de stikstof uit je bloed te krijgen) hebben we het gepresteerd om NOG bruiner (sommigen onder ons roder ;-)) te worden: waar onze wetsuits zaten zijn onze bovenbenen nu lichterbuin dan de rest...
Overigens waren dit de duurste duiken die we ooit gemaakt hebben ergens: ongeveer 40 euro pp per duik. dus mogelijk gaan we verder niet meer duiken hier (gelukkig zal maya dit niet meer lezen want die ligt hopelijk te slapen voor haar vlucht morgenochtend vroeg :-)).
Bij de lunch verwend in het app van de Noren met pastasalade en tempura van ui, groene peper, banaan, ananas en cornedbeef (klinkt vies, was errrrug lekker :-)).
Daarna nog meer geld over de balk gesmeten: auto gehuurd voor morgen, 3 enkeltjes naar grenada geboekt van meer dan 400$ :-( auw. en tot overmaat van ramp bleken we een verkeerde vlucht geboekt te hebben! nl eentje die via barbados vliegt waardoor we zo'n beetje de hele dag zouden vliegen ipv 1 uurtje (Grenada ligt vlak bij Tobago) :-(:-(:-(. dus toch maar a raison van nog weer 60$ de hele boel weer omgeboekt. En dan hebben we nog geen treesfortravel betaald. :-( Tja, het paradijs is niet gratis blijkt maar weer...
liefs, Michelle en Michiel.

ps. volgende bericht waarschijnlijk vanuit Grenada. tenzij we zo blut zijn dat we ook moeten bezuinigen op de internetcafees :-(

• 15 Juli 2007 - 07:53

Guido En Ilse:

En dan wij op Ameland. We hebben heerlijke zonnige dag gehad. Eerst genoten van de boottocht ¾ uur naar Nes. Er stond zowel op de heen als terugweg veel wind en zijn daardoor op het bovendek alleen al behoorlijk bijgekleurd. Bij aankomst zagen wij een zeilschip met een piratenvlag in de top en waande ons dan ook even in jullie Pirate’s Bay i.pv. in de haven van Nes. In Nes twee fietsen met versnellingen gehuurd en richting Hollum gefietst. Het was zwaar fietsen tegen de noordwesten wind in. Onderweg het strand opgezocht om daar even uit te rusten. Het zeer brede strand bleken wij alleen voor ons te hebben. Wij hebben daar genoten van de zon, ze en wind. Op de terugweg dachten wij op een elektrische fiets te zitten, we waren dan ook in minder dan geen tijd weer terug in het toeristische drukke Nes. In de oude school van het eiland, waar nu souvenirwinkel in gevestigd is, hebben wij twee kleine knuffels gekocht, voor Fleur (robje en Margot (zeehondje). Het is een prachtig eiland al gaat mijn voorkeur naar Schiermonnikoog uit omdat je daar een autoverbod geld en er over het algemeen een ander soort publiek komt. Het was 57 jaar terug dat ik op Ameland voor het laatst geweest was en herkende dan ook bijna niets meer terug. Op de terugweg zeehonden en robben gezien bij het droogvallen van het wad. Maar ook zagen wij vele krabben een nieuwe plek zoeken bij het terugtrekkende water en hier hoefde wij dam ook niet voor naar Trinidad. In Friesland uitgebreid gegeten om daarna moe maar voldaan binnen de hekken van onze Drentse residentie dat thuisblijven ook een goede optie was geweest gezien de unieke plek en het prachtige huis wat wij bewonen.

Geniet ze verder en liefs van ons allen,

Guido

• 15 Juli 2007 - 11:33

Mark:

Hi guys,

Dat klinkt beter dan 1 week Oostenrijk in de regen en met 35 graden 13 uur terugrijden in de file. Dat was in het kort mijn vakantie.

Wisten jullie wel dat Leo Beenhakker Trinidad en Tabago in de eindronde van het WK voetbal heeft geholpen....

Veel liefs en veel duiken, Mark

• 15 Juli 2007 - 11:54

Truus:

hé, big spenders, dat wordt straks droog brood eten in a'dam!
    daarentegen maak je wel heel veel mee...

ik doe 't wel met een w'end kunst kijken in heiloo; diverse amateurs en professionele kunstenaars hebben hun huis en tuin vol staan met (deels) mooie dingen. mie, ken jij nog zwanet balkema(vriendin van dagmar's moeder)? zij maakt prachtige schilderijen!

veel liefs van mij en geniet vroijk verder. trXXX

• 15 Juli 2007 - 17:08

Sarah En Floor:

Hoi hoi,

Wat grappig dat we jullie zijn tegengekomen op Pirate's Bay! Maar jullie hebben het ook goed naar jullie zin zo te lezen! Duiken is gaaf he! En wij hadden hetzelfde probleem met lichtere bovenbenen dan onderbenen, maja!

Een hele fijne reis nog!

• 15 Juli 2007 - 17:58

Cora:

't Ja - dus niet alleen maar leuk - ook soms lastig :( => zo is het leven :) :)
    Ben erg benieuwd hoe Maya gevlogen is en wens jullie fantastische tijden met elkaar !
    Liefs, Gerrit en Cora

• 15 Juli 2007 - 19:35

Helga:

Er wordt niet bezuinigd op internetcafé's! Er is geen ruk op TV, hoe moet ik anders mijn avonden vullen ;-) Dan drinken jullie maar een cocktail minder. Mag toch niet volgens het SB dieet.
    Vanavond trouwens de Thaise garnalensoep van Appie weer gegeten. Erg lekker, maar erg fout. Zitten transvetten in! Daar kon de maaltijdsalade Niçoise zonder aardappelen weinig meer goed mee maken.

Kussies!