laatste dag... :-( - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu laatste dag... :-( - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

laatste dag... :-(

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 Augustus 2007 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Inderdaad vliegen de dagen voorbij. Morgen alweer terug op huis aan. :-(:-(:-(
Eergister dus op zoek geweest naar dolfijnen. In de "Jah he sail" boot. Jah zeilt misschien wel, maar wij voeren gewoon op een grote buitenboordmoter hoor ;-). Alhoewel de dolfijnen de dag vrij genomen hadden, hebben "we" wel 3 giga vissen gevangen (filmpjes volgen bij thuiskomst) wat erg stoer was. Ook al bestond onze bijdrage slechts uit heel hard gillen en ooohh en aaah roepen. En nog wat meer inzicht gekregen in 'leven en liefde' op Tobago: toen de visser vernam dat Maya Michiels dochter was en ik zijn kinderloze "woman" schudde hij ongelovig zijn hoofd in de richting van Michiel terwijl hij zei: "so what were you doing this morning fishing with me, while you still had to finish your night business?!" Oftewel, keep them pregnant and barefoot in the kitchen. Ofzoiets. Maar wel grappig. ' s avonds pool gespeeld met onze nieuwe duitse vrienden waarmee we de volgende dag ook naar Argyle waterfalls geweest zijn. Dat was een hele onderneming aangezien we zowel heen als terug 1,5 uur op de bus gewacht hebben en het naar de top vd waterval 3 uur klimmen was. Gelukkig was de waterval van onderaf ook erg mooi en kon ik die 3 uur gebruiken om mijn laatste boek te verslinden. heb nu denk ik wel zo'n 5000 pagina's schade ingehaald van mijn chronisch niet lezen als ik thuis opgeslorpt wordt door werken en diverse sociale aangelegenheden. maar ik zal ze straks nog even tellen. De aanraders van deze vakantie:
Margaret Atwood - the blind assasin, Michael (of William?) Kowalski - Eddie's bastard, en ....(?) Pessl, Calamiteiten voor gevorderden. Vandaag tot slot 2 prachtige duiken gemaakt (nurseshark, schildpad, steenvis, groene zee aal, black durgon, grootste groene koraalrots ter wereld en boxvisjes - Maya mocht er zelfs 1 vasthouden!), lekker eten bij de buurvrouw en dan onze laatste zonsondergang. En die laten we niet verpesten ook al ligt er sinds gisteren een aso-cruiseship precies op de plek waar die ondergaat voor onze veranda!
tot snel, veel liefs en groeten van ons aan jullie allen en fijn dat jullie genoten hebben van de verhalen.

• 02 Augustus 2007 - 06:11

Gied:

Weer zeer genoten van je verslag. De visser op Tobago deed me herinneren aan een eigen vakantieverhaal, toen we in 1978 als backpackers in een bergdorpje op Kreta belandde. Ik was net net dertig, Wantje 29.
    Lopend door het plaatsje op zoek naar plekje voor de tent, galmde het opeens door de straat: "He boy, are you married?!" De vraag kwam van een oude Zorba-achtige Kretenzer die op zijn stoeltje voor zijn huisdeur was gezeten. Zo eentje met zwarte laarzen, zwarte broek, zwart overhemd, traditioneel haarnetje en een martiale snor. "Yes sir!", antwoordde ik correct. "But boy (ik heb er kennenlijk lang jongensachtig uitgezien), do you have children?!" schalde het opnieuw, inmiddels tot vrolijkheid van nog meer nieuwsgierige dorpsbewoners. Maar dat moest ik ontkennen. Toen verscheen er een brede grijns op het gezicht van de ouwe en hij riep opgewekt: "Oh boy, then you are sleeping too much!"