Paradise now - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Paradise now - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Paradise now

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 November 2006 | Belize, Caye Caulker

vanmorgen met lokaal vluchtje (3 tussenlandingen, 1 van 4 minuten tussen belize int. en belize municipal) gearriveerd op Caye Caulker. Het vliegen was al super. heel laag (tussen de 100 en 800 meter hoogte) zodat we alles heel goed konden zien, zoals zeebeesten die uit de zee opdoken) en in een grappig klein toestel. Zo eentje waarvan je vemoedt dat ie elk moment uit de lucht kan vallen... En je instapkaart is een herbruikbaar geplastificeerd kaartje. Zo'n vlucht dus. LEUK!!
Caye Caulker vind ik echt top. Nog relaxter dan Livingston en Placencia in mijn beleving. Op zich wel net zo toeristisch, maar toerisme is beetje slow momenteel, dus dat valt wel mee. Er zijn geen geasfalteerde wegen, alleen aangestampt zand dat je ook in sommige cafe's en restaurants op de grond vind. Dus is het motto hier: shoe's off and relax...
Lukt prima! Er zijn ook geen auto's, alleen fietsen en een soort golfkarretjes (gaan we nog huren, erg suf natuurlijk maar wel ook errug leuk :-) ). Dankzij zo'n golfkarretjestaxi en bijbehorende 'erg vriendelijke en behulpzame' (Michelle) of ' bijzonder opdringerige geldklopper' (Michiel) ;-) taxichauffeur, hebben we deze keer de tijd genomen om zo'n beetje alle accomodaties te bekijken op het eiland. Waardoor we uiteindelijk zeer tevreden zijn met onze habitacion. Een luxe 2 kamerapp met keuken, airco, balkon met zeezicht en hangmat voor de helft van de normale prijs omdat ernaast verbouwd wordt. Ze hebben echter toegezegd niet voor 8.00 te beginnen en al het zwaardere boor- en zagwerk schijnt al gebeurd te zijn. Overigens staan wij deze vakantie eigenlijk altijd al voor 8en op (ja, ook het luie larfje herself! ;-)), dus dat boeit ook niet echt. vanmiddag alvast eilandje beetje te voet verkend en geinformeerd naar de vele snorkel- en duiktrips. gaan nu morgen de hele dag snorkelen op 3 sites met een lunchstop in San Pedro (op het buureiland). We hopen heel erg zeekoeien te zien, want die vinden we allebei erg leuk. En dan overmorgen een opfrissersduik en heel mischien de laatste dag nog naar de Blue Hole. Maar alles hangt erg af van het weer, dat sinds vandag een beetje aan het betrekken is. en zoals een local zei: "volgens the village wordt het erger en volgens the weatherreport valt het wel mee. maar de erste bron is betrouwbaarder". Duim maar voor mooi weer voor ons dus!

liefs en zeer bruinverbande kussen van M&M

• 17 November 2006 - 10:30

Truus:

wat fijn, dat jullie zo genieten. alles klinkt fantastisch leuk en ik hoop voor jullie dat 't weer goed blijft. zo niet, dan heb je elkaat toch!!
    lieverdjes, tot snel weer en dikke kus, truus

• 17 November 2006 - 13:10

Francoise:

He Michelle, leuk om te zien waar je zit, veel plezier nog en spreek je snel. Francoise

• 17 November 2006 - 13:35

Britta:

Het is wel heel LEUK allenmaal daar! en dat terwijl ik hier een beetje eenzaam, regenachtige dag, somber aan het werk ben. Snif, ik wil ook wel op vakantie.
    Nu vinden jullie 't natuurlijk nog veel leuker, omdat jullie wel mooi weer hebben!
    Geniet met volle teugen en kom goed naar huis. Daarna spreken we af om bij te kletsen heel belangrijk!
    Liefs Britta

• 17 November 2006 - 19:20

Cora En Maya:

heeeeey M&M!!
    We zitten hier samen in Bussum aan jullie te denken en hopen dat het weer gunstig is en je niet doodgemept wordt door een rog...! Wij gaan er ook een heel leuk weekend van maken *zonder Laurens :(*! Zijn heel benieuwd naar de foto's en duikverhalen!!
    kusjes,
    Cora en Maya

• 18 November 2006 - 17:18

PAULIEN OOSTENRIJK:

HOI MICHELLE, WAT LEUK OM VIA DEZE MANIER IETS OVER JE TE LEZEN. HET KLINKT ALS EEN BIJZONDERE VAKANTIE. EN JE BENT INMIDDELS NET ZO BRUIN ALS DE PLAATSELIJKE BEVOLKING?!

NEEM JE IN JANUARI WAT FOTO'S MEE VAN JE REIS? TOT DAN!

GROET,
    PAULIEN.

(TEVENS OOK GROETEN AAN TRUUS, GUIDO EN HELGA. HOOP DAT MET JULLIE OOK ALLES GOED GAAT!)