'If God loves us... - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Michelle Berge - WaarBenJij.nu 'If God loves us... - Reisverslag uit Saint George's, Granada van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

'If God loves us...

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

20 Juli 2007 | Granada, Saint George's

...why can't we love eachother?' Staat geschreven op een plakkaat aan de slaapkamermuur van ons nieuwe vakantieverblijf. Maandagavond aangekomen op grenada en alleen nog 2 vrij dure kamers kunnen vinden. Beachside, dat wel :-). Volgende dag op zoek naar iets goedkopers. In een bar een man ontmoet die net begonnen was met tours aan te bieden en zijn eigen huis onder te verhuren. Voor 70$ US een heel huis met auto erbij! Dat klonk erg goed. Michiel mee om t huis te bekijken en de auto op te halen. Toen ze na een uur nog niet terug waren begon ik m wel een beetje te knijpen, ook al had de barman me verzekerd dat onze nieuwe "huisbaas" niet van het mensenslachtende soort was. Afijn, Michiel heeft t overleefd :-). Nu zitten we dus in st Pauls, een buitenwijk van st George, 20 min met de auto vh strand, in een appartement/huis met 2 slaapkamers, tv, wasmachine, magnetron en een heel schattig jeepje. Perfect! :-) Ondanks alle plakkaten over god en vriendschap en je best doen en wat al niet meer. Voelt ook wel voyeuristisch om in iemands huis te zitten tijdens zijn afwezigheid :-). Gisteren lekker lang naar het strand geweest en verder niets gedaan. Die arme maya had nog niet echt een dag rust gehad sinds ze aangekomen was. meteen meegesleurd naar Grenada, 3x wakker worden in een nieuw bed...
Vandaag echter onze Jeep to the max gereden en zo'n beetje het hele eiland verkend. Bijna tot aan het noorden gereden en gezwommen in 'Bathway beach'. Daareen ligt een vulkaangesteente in zee dat de golven breekt waardoor zich een langewerpig zwembad gevormd heeft (meer een soort pierebadje eigenlijk).
We merken wel overal dat het 'off season' is. Kwamen onderweg een rum distellerij en een kruidentuin tegen die ook genoemd werden in de toeristengids en in de Lonely Planet. Nu echter helemaal verlaten. Helaas geen leuke souvenirs voor de thuisblijvers dus ;-)Straks gaan we voor de 2e keer lekker 'thuis' koken en morgen wellicht naar het reservaat meer en watervallen bezoeken. liefs en groeten van de m&m's

• 20 Juli 2007 - 08:38

Guido:

Het leven is geen zaak die geleid moet worden, maar een mysterie dat geleefd wil worden.

• 20 Juli 2007 - 17:16

Helga:

Het doet mij deugd dat de Here jullie heeft weten te vinden in de vorm van een niet mensenslachtende grenadineman. En dat dit onmiddelijk helpt blijkt ook, Maya heeft toch niet gelogen op haar immigratieformulier: jullie hebben haar tenslotte overal mee naartoe gesleept ;-)
    Weet wel dat magnetron, wasmachine en Jeep uitvindingen van de duivel zijn, deze liever niet gebruiken. En niet denken dat je kunt naakt zwemmen omdat het off season is. Het badpak is uitgevonden door God. Denk ik, denkt de Gristenunie, denkt Balkje.

Enne, aangezien rum ook is uitgevonden door God dienen jullie hier toch wel een vaatje van mee te nemen als souvenier.

Hierbij verblijft uwe Meligheid , helaas nog steeds in Nederland. Met Gods zegen.

• 20 Juli 2007 - 20:28

Truus:

wat heb ik nu nog toe te voegen aan al dat stichtelijks van mijn ex en andere lieve dochter?
    jullie hebben best mazzel met zo'n huis en auto, dus dat is geen toeval maar valt jullie toe.(zou guido vroeger zeggen).
    ga lekker door met genieten en m.n. maya.

dag,dag, tr.XXX

• 22 Juli 2007 - 20:30

Helga:

Waar is trouwens de foto van Mie in bikini gebleven? Het was voor mij bewijs dat SB werkt en dus de reden dat ik nu midden in fase 1 zit. Welk een gruwel! En wat blijk ik een suikerverslaving te hebben... Elke avond loop ik als een gekooide tijger tegen de neiging om toch te snoepen te vechten. En dat terwijl Smirnoffje steeds magerder wordt.

• 31 Juli 2007 - 07:58

Gied:

Het leven is een pijp kaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel...