Zondvloed - Reisverslag uit Charlotteville, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Zondvloed - Reisverslag uit Charlotteville, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Zondvloed

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 Juli 2007 | Trinidad en Tobago, Charlotteville

We mogen natuurlijk niet al te asociaal relaxen hier, dus vandaag heeft het Het Grote Opperwezen behaagt om de sluizen open te zetten. De hele dag al wisselt de ene tropische bui de ander af. weten we ook meteen hoe het komt dat het hier zo groen en mooi is. wel meteen niets meer te doen zonder bikiniactiviteiten. eerst maar eens flink gelezen. gisteren al begonnen in boek van oom egidius over zijn pelgrimstocht naar santiago. die is ook een paar keer flink nat geworden onderweg lees ik. ben wel blij dat ik het bewaard had voor vakantie, want een boek over een reis leest toch echt anders als je zelf ook op reis bent (zei het dan veel minder spiritueel en flink wat luier....)
Lees net het bericht van guido dat mijn andere oom jeroen in het ziekenhuis ligt. dat is wel even andere koek. ik hoop maar dat hij het haalt en niets aan over houdt. geinspireerd door egidius, zullen we op zoek gaan naar een kerkje om een kaars te branden.
gisteren was het zondag en hadden we een auot gehuurd. enerzijds om van castara naar ons volgende dorpje te reizen, anderszijds om meteen even meer van het eiland te zien. overal kwamen we prachtig geklede vrouwen tegen naar of van de kerk kwamen. naast alle prachtige dorpjes, baaitjes, natuur, vergezichten en bergen, was het hoogtepunt een feest in een dorpje verderop, speyside. we ontdekten 's avonds nl dat er weer heel anders mooi geklede vrouwen op straat liepen en in auto's stapten (michiel: grote vrouwen in overspannen pantyjurken). omdat we eerder al gezien hadden dat er in speyside iets gevierd was of ging worden, zijn we daar op goed geluk heen gereden. om midden in een of ander groots feest te belanden. keiharde boomboom reggae #$%^&& >>>>>
en toen viel alle stroom uit in de internethut, maar blijkt mijn bericht wel mooi bewaard :-) <<<<
was leuk om te zien, maar niet echt ons feestje, dus na een uurtje of zo weer op huis aan.
Net michiel maar weer eens afgeslacht met kolonisten van katan en nu dus aan het internetten en meteen maar even 'treesfortravel' geplant voor al die schandalige CO2's die we misbruiken met deze vakantie :-(
veel liefs en tot later,
m&m
ps nog even geen foto bij dit bericht, want dat lukt hier even niet

• 09 Juli 2007 - 21:51

Gerrit:

Wel, het lijkt alsof jullie gewoon thuis zijn gebleven met al die hoosbuien...
    Maar goed dat er geen foto's bij zitten, anders zou ik maar jaloers worden.
    Aan het ritme van het verhaal te horen beginnen jullie wat te relaxen, jammer dat er dan zo'n groots feest tussen komt.
    Doe je wat voorzichtig met Michiel, hij begint net een beetje gevoel voor damesmode te ontwikkelen.
    Prettige voortzetting en geniet er volop van!
    Groeten, Cora en Gerrit

• 10 Juli 2007 - 08:51

De Zondvloed?:

Over regen gesproken, gisteren reden wij van Dwingeloo naar Diever en wij werden verrast door een tropische bui waarbij ook hagelstenen zodat wij met de auto maar even onder een dak van een benzinepomp zijn gaan schuilen. Op onze website www.centrenewdimensions.nl staat een artikel over de klimaatverandering onder de titel: KLIMAAT – NIEUWS - VERKEERSTROMEN wat dit soort veranderingen verklaart.

Zwem je niet in de zee dan spartelen jullie toch in het water!
    Lieve groet,

Guido

• 10 Juli 2007 - 17:43

Helga:

Klinkt weer allemaal erg aangenaam, ondanks het weer. Sleep jij helemaal Katan mee? Of is daar ook een reisversie van. Nu ja, vin'k toch een dom spel ;-)

Heb je het bericht op je mobiel over toetsenbordblokkering nog ontvangen? Ik hoorde op mijn voicemail dus jou en Michiel en een lokale meneer praten over "seats" pakken o.i.d.? Misschien wel de auto-onderhandelingen. Toch leuk om even wat van jullie te "horen", maar minder leuk qua telefoonrekening voor jou...

Hier alles goed. Rotterdam is zeer tevreden over mij, vandaag weer een heleboel zooi de afvalcontainer in geflikkerd (nu ja, laten flikkeren ;-)), en morgen komt Ikea met de nieuwe spullen. Het blijft moeilijk de bezorger ervan te overtuigen dat er nieuwe spullen aangeschaft moeten worden en oude weg. Ik zag hem dingen die ik in de afvalbak had gedaan heimelijk ergens verstoppen ;-) Ik wil dat hij een nieuwe stofzuiger (helft onderdelen ontbreekt, logisch dat het zo smerig is in de apo)en nieuwe schoonmaakspullen (dweilen, moppen, vegers waar de vloer viezer van wordt als je ermee "schoonmaakt") krijgt, maar hij keek alsof hij dat van zijn zakgeld moet aanschaffen toen ik dat vertelde.

Wordt wel een beetje hyper van al dit geregel, maar gelukkig levert het wat op.

Kussen!