Puffen in Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Puffen in Semarang - Reisverslag uit Semarang, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Puffen in Semarang

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 Juni 2008 | Indonesië, Semarang

Ok. ok. Alle afgunst mag tot nader order weer ingetrokken worden:
4.00 am de wekker. 4.30 Met de taxi vanuit nachtelijk Ubud in een uur naar Denpasar met slechts een oude verkruimelde rozijnenliga als ontbijt. (Biologisch, dat dan weer wel). 5.20 inchecken/wachten op vliegveld. Koffie met broodje. 6.20 vlucht naar Yogjakarta. Een uur vliegen met 1 uur tijdsverschil: 6.20 aankomst. 7.00 Taxi naar busterminal. 7.30 in hete bus nr 1. 8.45 overstappen in hete en overvolle bus nr 2. 9.10 hete en overvolle bus nr 2 vertrekt. dommelen en zweten. 9.30 bus stopt, veel mensen stappen uit, 3 vrije stoelen, even horizontaal... 10.00 bus vertrekt weer, plaats maken voor nieuwe passagiers. Met z'n 3en op smal bankje, Michiel met halve dij in gangpad, Maya met geperforeerde dij tegen buswang, Michelle gesandwiched met zweet als mayo ertussen. 11.20 aankomst Semarang. T 40 gr Celsius, geen wind. 11.30 Taxi naar hotel. 11.50 Hotel mooie buitenkant, hotel lekker koel door airco, hotel mooie lobby, hotel lieve meisjes achter Balie. We like hotel!!! :-) 11.55 Hotel 2x zo duur als de Eenzame Vriend (Lonely Planet resigids, red.) had verteld. :-( Maakt niet uit, we like hotel!!! :-) 12.05 door mooie lobby (fontein, marmer, groene planten) naar kamers. 12.10 Kamers muf, donker, motteballenlucht, geen ramen, geen wcpapier... :-( Maar wel airco. We like hotel!!! :-) 12.20 op weg naar boekingskantoor voor boot morgen. 12.35 verkeerd gelopen. 12.40 WARM!!! :-( 12.45 MOE!!! :-( :-( 12.50 ALLEEN NOG PUF VOOR ZEUREN & ZANIKEN :-(:-(:-(12.52 te moe en warm voor zeuren en zaniken. 12.55 boekingskantoor gevonden, is gesloten. Wel behulpzame meneer gesproken met 3 wrden engels. Hier geen boottickets te koop, maar morgen in haven, 2 uur voor vertrek, dwz 7.00 am. Weer vroeg op dus 13.10 dorst. 13.20 in fietstaxi op weg naar eettip van Eenzame Vriend. 13.30 is bakker, geen restaurant/cafe. 13.40 snackbarachtig ding ontdekt. 14.00 patat, cola en iets onbestemds genuttigd. wat nu? Eenzame Vriend weet het ook niet: de stoffige vieze straten waar we net doorheen gegaan zijn, blijken "the highlight of any visit to Semarang" te zijn. :-) Dat lijkt steeds meer en meer te gaan kloppen... 14.10 fietstaxi naar shoppingmall (AIRCO!!!). 14.30 shoppinmallhorror, gevangen tussen mcdonalds, bioscoop met vage films en Indonesische Zeeman/Wibrawinkels. :-( Luchtverfrisser gekocht voor motteballenhotellamer. 15.30 Moet plassen. Op zoek naar de ingang voor sjiekste hotel van Semarang. Begint op droom te lijken die ik soms heb als ik in mijn slaap moet plassen en niet wakker wordt: nergens een toilet te vinden, terwijl we langs allerlei vage plekken komen. Of een toilet vinden dat niet werkt/te vies is/geen wcpapier heeft/verstopt is. Na 3 rondjes om gebouw en 2 liften, hotel gevonden. Ahhhhh! plassen. :-) Restaurant in sjieke hotel bekeken voor vanavond, want alle eettipts van de EZ blijken waardeloos, onvindbaar of een combinatie daarvan. Onderweg ook nergens restaurants of cafes gezien. 16.00 Michiel geeft het niet op: er moet toch ergens een terras/park/bankje met luifel zijn waar we in de schaduw een koud biertje kunnen drinken??? 16.15 EEN INTERNETCAFE!!! MET AIRCO!!! EN FRISDRANK!!! Digidieten worden voorlopig opgeschort, type it away baby....

Over baby gesproken: Wees niet bang Maaike, voorlopig ben ik nog verre van dik, tot mijn eigen grote teleurstelling. Waarschijnlijk zal ik pas in augustus een keer een ieniemienie buik(je) beginnen te krijgen. Als ik niet beter zou moeten weten, begon ik me zelfs al zorgen te maken. Maarja, nog maar 12 weken, dus niet aanstellen nu. Baby zal na vandaag overigens wel met colaverslaving geboren worden vrees ik.

Veel liefs en groeten vanuit een warm, stoffig en smoggig Semarang en tot het volgende hopelijk weer zeer afgunstig makende verhaal...

XMi

• 27 Juni 2008 - 20:14

Helga:

Hilarisch verhaal!!! Was erg fijn om in de pauze van mijn idioot drukke werkdag te lezen.

• 27 Juni 2008 - 20:36

José En Folkert:

Wat een snel bericht na
    Bali.Dat maakt de indruk van een wakkere meid.

Mijn ervaring is dat ik en nog meer hollanders op het heetst van de dag
    van alles willen ondernemen, terwijl de bevolking ligt te rusten. Kantoren, loketten en soms winkels zijn dan gesloten.
    Dan kun je je maar beter aanpassen en wachten tot iedereen weer actief is.

Bedankt voor de snelle brief. Groet iedereen en geniet van Java.
    Semarang is zeker niet de mooiste plaats en omgeving.Geniet verder op jullie reis.

• 28 Juni 2008 - 09:22

Gied Ten Berge:

Michelle dan Michiel tercinta!

Java sudah! Aduh! Dat was niet tot me doorgedrongen. Maar goed ook... anders had je al mijn reizen daarover nog moeten aanhoren. Gaan jullie naar Jogja? Ga 's ochtends altijd met de vroegste trip naar de Borrobudur. Vijf uur op. Anders besterf je het. In Jogja kun je met kleine reisureautjes op fietsjes de rijstvelden in. Vlakbij in Muntilan, westzijde Merapi, woonde je oudoom Hein. Het College waar hij leds gaf, staat er nog langs de weg, zijn huis ook. Trek overigens niet alleen het toeristenspoor, zorg dat je een keer om zes uur in de ochtend op een gewone pasar bent, zie hem, ruik hem, geniet van het gedoe! Huur een mobil dengan sopir (auto met chauffeur) en maak trips hoog de bergen in. Bijvoorbeeld naar de oude theeondernemingen in combinatie met de 'gouden krater' ten zuiden van Bandung, de toeristen gaan allemaal naar de noordkant. Daar in Santosa werkte je oudoom Adriaan. Ze hadden er een leuk villaatje op een heuveltje bij de 'Pabrik Teh'. 's Nachts kan het er vriezen!

Salamt Jalan,
    Egidius

(PS: het wordt vast een Anak matahari, een kind van de zon).

• 28 Juni 2008 - 23:01

Helga:

De avonturen van Sipje!
    Gisterenavond was het nogal benauwd dus het raam stond open. Sipje zat in het raamkozijn lekker naar buiten te kijken. Ik zat er naast, dus wat kon er gebeuren...
    Nou! Sipje is dus een soort stealth vliegkat. Opeens was ie buiten en zowel André als ik hadden niets gehoord of gemerkt. Tot ie erachter kwam dat het buiten niet zo gezellig is als het leek, toen begon ie opeens te piepen.
    Ik naar buiten en Sipje door het raam aangegeven aan André. Heb nu junk merktekens in m'n linkerarm, twee nagelgaten waar ik normaal m'n heroinespuit plaats. Auw.
    We dachten dat ie er wel wat van geleerd had, maar een half uur later was ie weer buiten. Toen ik dit keer de reddingsoperatie ging uitvoeren probeerde ie zelf naar binnen te springen. Dat was wel grappig om te zien, maar dat vond ie zelf vast niet. Iets te hoog voor de vliegende haarbal.
    Het blijft erg gezellig met het ontzettend verharende spinmachientje. Jammer dat A nogal allergisch is voor de massa's haar die hij her en der achterlaat. Zelfs ik moet er af en toe van niezen.