Eindelijk prinses! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Eindelijk prinses! - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Eindelijk prinses!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

02 Juli 2008 | Indonesië, Surabaya

Nu lieve mensen, aan alle ontberingen is tijdelijk een eind gekomen! :-) Ik schrijf dit vanuit het 'business centre' van ons zeer sjieke en prachtige koloniale Majapahit Mandarin Hotel. Vroeger het Oranje hotel. Het kan de vergelijking met het Amstel hotel in Amsterdam zeker aan, maar dan wel voor een tiende (?) van de prijs. We vallen hier van de ene verwennerij in de andere. Zo lagen wij na wat baantjes trekken in het mooie zwembad en verder relaxen in de jacouzie (hoe schrijf je dat eigenlijk?) van de hotelspa, even uit te puffen op ons bed, toen er aangebeld werd. Twee mannen kwamen onze bedsprei afhalen en het bed opslaan voor de nacht. En zo meer (prachtige badkamer, gouden kraan, omgeslagen wcpapiertjes, beeldschone tuinen met fontijnen en doorkijkjes etc etc). Dat is nog eens goed bijkomen hier....
Natuurlijk al bergen foto's gemaakt van elk goddelijk detail en inmiddels ook ontdekt hoe ze te verkleinen. maar camera nu niet in de buurt, dus nog even geduld. Ik sta er inmiddels weer met fonkelende tanden op, want de orthodontiste heeft eea weer vakkundig aan elkaar gemetseld. Benieuwd hoe lang dit gaat houden.
Verder nog meer reispech gehad gisteren, omdat de treinen naar Surabaya/Bromo (vulkaan) allemaal vol waren, behalve die van vanochtend. Daarom dag eerder weg gemoeten uit Yogya en noodgedwongen de Borobodur over moeten slaan. :-(. echt jammer, maar ja. Anders echter vast ook tip van Gied te laat gelezen over vroeg erheen vertrekken, dus dan hadden we vandaag staan puffen naar de top... Tegen de tijd dat we dit allemaal ontdekt hadden (lange wachttijden bij de treinreserveringen) waren het paleis van de Sultan en de watertuinen ook al dicht, dus pech op pech :-(. Omdat dit al de 2e keer was dat we een dag eerder door moesten reizen dan gepland, is deze tijdelijke weldadige oase van rust hier nu meer dan welkom. We zijn hier ingecheckt tegen twee uur en niet meer naar buiten geweest :-):-):-). Vandaag nog moeten kiezen tussen morgenochtend 9.15 de volgende trein direct door naar de Bromo, of pas om 16.00. Na wat gekibbel toch besloten voor de laatste optie, zodat we tot onze uitchecktijd nog maximaal kunnen genieten van ons prinsen- en prinsessenbestaan en na de ergste hitte pas weer de trein in hoeven. :-) Op de Bromo gaan we er dan wrsl ook een extra nachtje aanplakken voor wat meer tempo doeloe. Geen idee of daar internet is, dus niet schrikken indien even geen berichten hier. Ga nu lekker slapen, hopelijk zonder erwten onder het matras ;-), tot later, Selamat tidur,

xmi

ps voor helga: zwsdiabetes ontstaat pas na minimaal 26 weken ivm de insuline onderdrukkende werking van HCG dat dan pas in grote hoeveelheden door de placenta wordt aangemaakt. Dus dat kan ik gelukkig nog niet hebben. En als symptomen heb je en heel veel dorst en grote plassen, zowel overdag als 's nachts, dus dat klopt gelukkig ook niet. Ik denk dat mijn lichaam overdag tijdens de hitte heel efficient vocht vasthoudt en het pas 's nachts weer loost.
Overigens zijn in deze luxueuse omgeving al mijn psychosomatische klachten opeens weer verdwenen. raar he ;-)?

• 02 Juli 2008 - 16:19

Helga:

Ja, ik moet ook nodig op vakantie om al mijn spiegische lichaamskwalen op te lossen! Maar eerst nog wat voodoo poppetjes regelen. Hebben ze die daar, lijkend op een bepaald persoon waarvan jij wel weet over wie ik het heb? Zal dat van die zw sch diabetes proberen te onthouden, altijd handig.

Geniet in jullie paradijs! Hopelijk blijkt bij afrekenen niet dat het toch een 5 sterrenprijs betreft. Creditcard bij je ;-) ? (Ik heb weer teveel rampenreizenteevee gekeken de afgelopen tijd)
    Neem vooral veel foto's van de Bromovo, voor André. Hij heeft 'm kotsend en met racekak beklommen (wie weet vinden jullie nog restanten in de bosjes) en bij terugkomst bleek het doordraaimechanisme van zijn fossiele camera niet gewerkt te hebben. (Of was dat nou bij de Borobodur?) Anyway, altijd leuk om een jaloers makend diaavondje bij jullie te organiseren. Dan kom ik er volgend jaar misschien ook nog eens. Wel de goede adressen bewaren voor ons! (dan zouden we zomaar eens een keer zonder Djoser op pad gaan ;-) )

Hier in Nederland is alles goed. Op wat moordneigingen na dan, maar gelukkig heb ik 1 partner in crime met wie ik "bijna 1 september" dansjes doe als we bijna flippen. het is moordend heet. vandaag was er 1 zielig onweersbuitje, maar het blijft f***ing heet. Nu regent het. Ik zit met een biertje in de hand te wachten op de moesson.
    Kuzzzzz!

• 02 Juli 2008 - 17:04

Cora:

Genoten van de prinsessen-staat? Hadden jullie wel verdiend zeg :) Hoe vermaakt Maya zich ? leuke jongens, kleren, sieraden,verwennerijen ? Kan ze met jullie opschieten of .... ?
    Het wil nog steeds niet onweren hier na vele beloftes en met droge grasvelden en zorg voor andermans tuinen, die niet verpest mogen worden.Gerrit heeft een hele mooie nieuwe bril - eindelijk na diverse op- en aanmerkingen van vrouw en anderen :)
    Welnu,veel genieten maar weer en veel liefs van ons !!

• 02 Juli 2008 - 22:35

Anouk:

Hé Michel,

Even een kort groetje. Ik geniet van la je verhalen en ben ook beetje jaloers op jouw altijd weer reislustige, ondernemende geest. Hoe avontuurlijk en spannend het ook allemaal klinkt, ik kon het in die toestand echt niet opbrengen. Dus geniet van je Amstel Hotel, het maakt alle ontberingen weer goed. liefs,

Anouk

• 04 Juli 2008 - 15:30

José En Folkert:

Geweldig, eindelijk je verdiende status bereikt.En niet eens bij de Sultan geweest en zijn hand gedrukt.
    Probeer deze luxe wat vaker toe te passen.
    Wij zijn een dag naar Friesland geweest en dan
    ben ik de volgende dag niet erg fit.Vandaar mijn late reactie.
    Geniet van jullie verdere
    avonturen.

• 06 Juli 2008 - 12:11

Mark:

Toch niet prinses op de erwt ?!

Geniet van de mooie route, die ik voor een deel ook ooit heb gevolgd. Wij komen net terug van een week Spanje, 35 graden en zo.

Liefs en tot gauw, Mark