thuiskomen - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu thuiskomen - Reisverslag uit Port of Spain, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

thuiskomen

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

29 Juli 2007 | Trinidad en Tobago, Port of Spain

Yeah! We zijn weer terug in Charlotteville. Ditmaal wel in het mooiste huisje met uitzicht op zee, direct naast de bar voor koele Caribbiertjes en met alle dorpsgenoten die langslopen en al dan niet een praatje maken. Voelt als thuiskomen. dit is echt een plek voor in de top 10 beste vakantiebestemmingen aller tijden! Michiel heeft hier gisteren eindelijk ook zijn eerste directe compliment gekregen (meestal zeggen ze alleen maar dat hij "very lucky" is -want mooie vrouw in de hand- en sinds Maya hier is "very very lucky" -want 2 mooie vrouwen in de hand):"This guy is ok, he looks reallllly COOL!". Hij liep dan ook weer eens te flaneren met zijn 'venga la buga in Livingston t-shirt' gecombineerd met Prada zonnebril...
In Carrycou (Grenada) nog een duikje gemaakt en gisteren gepind zodat we (arme bruin die het moet trekken) dat hier ook nog een keer kunnen doen. Voor het pinnen en het aankomen hier 1 nachtje geslapen in Plymouth (ook Tobago). We lopen een beetje voor en achter de feiten uit en aan, want de dag dat wij daar weggingen zou daar net hun deel van het julifestival beginnen wat in Charlotteville juist afgelopen is. We hebben ons evengoed vermaakt door semi-illegaal te parasiteren op de ligbedjes van een duur resort met zwembad . Zo'n resort met hopeloos wit-rode te rijke en verveelde mensen. een catamaranzeilbootje gehuurd en heerlijk hard over de golven gestuiterd. daarna rumcocktails gedronken, gekaart en de zon zien ondergaan. Toen de onvermijdelijke keyboardspeler-met-zangeresjes begonnen te spelen voor de abrahamziende jarigen ('dancing queen' zo sloom dat zelfs schuifelen nog te veel beweging zou op leveren voor het tempo van de muziek) zijn we dit resort maar ontvlucht voor de geneugten van de plaatselijk snackbar met eek-a-mouse achtige reggae en de plaatselijk schone die innig stond te dansen met haar spiegelbeeld.
Op weg naar het vliegveld vroegen we aan de busjongen of hij de titel wist van het nummer dat we in Grenada eindeloos herhaald hoorden op alle radiostations. "I can't hear" "The title," zei M nogmaals, nu met luider stem. "I can't hear" zei de busjongen weer, met een ogenschijnlijke berustende blik in zijn ogen vanwege deze domme toeristen. "the name of the song", deed maya een duit in het zakje. De busjongen hief zijn ogen ter hemel, keek even uit het raampje, draaide zich weer terug naar ons om en zei heel luid en duidelijk "I-can't-hear". :-) = De titel dus.
Nu onze Noorse, Nederlandse en Engelse vrienden al weer weg zijn hier, hebben we gisteren maar meteen nieuwe gemaakt. De Duitse eigenaar van een andere guesthouse (de enige plek hier met CAPPUCINO!) en 2 van zijn vrienden. Aangezien wij het hartenjagen zo langzamerhand wel zat zijn , gaan we zo met hen pokeren, dus hopelijk heb ik daarna nog wel voldoende geld om nog een keer een berichtje te schrijven op deze site ;-)
(wees niet bang lief zusje, ik zal mijn strakke SBlichaam desnoods verkopen om jou van vakantieverhalen te blijven voorzien)
Tot binnenkort dus maar en bedankt voor alle fijne reacties!!!
veel liefs van M3

  • 29 Juli 2007 - 07:24

    Guido:

    Bestaat mooi dankzij lelijk?
    Is er goed dankzij kwaad?
    Vormen leven en dood dezelfde bron?
    Vullen moeilijk en makkelijk elkaar aan?
    Nemen lang en kort elkaar de maat?
    Berust hoog op laag?
    Bepalen toon en volume de harmonie?
    Zullen de eersten de laatsten zijn?
    Daarom kun je handelen door te wachten.
    Je kunt praten door te zwijgen.
    Leven zonder te nemen.
    Genieten zonder te bezitten.
    Werken zonder te eisen.
    Handelen zonder te verstoren.
    Dan maak je deel uit van de rivier.

  • 29 Juli 2007 - 09:27

    Gerrit:

    Pokeren met cappucino???
    Misschien moet je dat T-shirt maar verkopen om aan wat geld te komen....
    Nog een verzoekje: als je gaat inpakken voor de terugreis, neem dan wat zonneschijn mee, hier hebben we de ene plensbui na de andere.
    Groeten van Cora en Gerrit

  • 29 Juli 2007 - 11:10

    Truus:

    erg leuk, weer zo'n mega-verslag!
    en nog 5 fijne dagen te gaan...
    heb je mijn sms-je ontvangen? ik neem aan dat ik niets hoef te doen i.v.m. het a'damse bos?
    francis is vrijdag vertrokken naar duitsland(na watergeven).
    als jullie vrijdag terug zijn is het volgens de berichten prachrig weer en 20-23 gr.;ga je gewoon weer door genieten.
    ik ben er rond half zes en zie jullie dan wel; heb mobiel bij me!
    lieverd, tot dan, kus en een kopje van sipje.

  • 29 Juli 2007 - 11:51

    Gied:

    Geen man zonder zonnnebril, zou ik hier beschouwelijk aan willen toevoegen.
    Ik heb nog een filmpje van op Schier van jaren geleden. Daar draag ik mijn wat ik toen mijn turbozonnebril noemde. Ik ben hem helaas verloren.
    Ik kijk in de camera en maak met mijn tot vuisten gebalde handen aan beide zijden van de bril draaiende bewegingen, terwijl ik heel hard "Broeoem! broeoem!" roep. Mijn kinderen geneerden zich. Ik vond dat ik er zelf veel indruk mee maakte. Misschien kan Michiel er nog wat mee! Of alle drie in de bus, of in een van die leuke 50+ gelegenheden.

  • 29 Juli 2007 - 14:44

    Helga:

    Nou, verkoop je lichaam maar niet. Dan wordt M wel errug cool: "Mister Pimp". En zullen jij en M aangezien worden voor zijn bitches ;-) André kan je desnoods wel voorzien van pokertips aangezien hij avond aan avond pokert. Geloof wel dat hij niet de succesvolste pokeraar uit de groep is, dus of je er wat aan hebt...

    Er is hier overigens genoeg te beleven zonder je verslagen, al hoop ik dat je ze nog wel voortzet. Hier speelt nl. de weegschaalsoap.
    Sinds A hier binnen is heeft ie er al zeker 20 x opgestaan. Met kleren, zonder schoenen, naakt, voor het eten, na een plas, scheef, 's morgens, 's avonds. Toegegeven, dat deed ik de eerste avond ook.
    Hoewel het lijkt alsof ie toch een paar ons is kwijtgeraakt komt ie niet onder de 100 kg. Dat ligt uiteraard aan de weegschaal. Die, moet ik toegeven, wel vreemde metingen weergeeft. Na het ontbijt woog hij 700 en ik 300 gram meer. Terwijl hij maar ietsjes meer gegeten had. En Smirnoff weegt tussen de 3 en de 3,7 kg. Ook zijn wij ervan overtuigd dat inademen toch wel behoorlijk wat gewichtstoename oplevert.

    Gelukkig ben ik in fase 2 aangekomen, vind ik zelf. Geen duidelijk beeld van het aantal verloren kg's, maar het lijkt minder te zijn geworden.
    Vanmorgen heerlijk zuurdesembroodje met aardbeien gegeten. En zonder suiker smaakt me inmiddels prima. Ik heb sowieso constant een zoete smaak in mijn mond. Weet niet of dat bij het dieet hoort, het is in ieder geval niet onprettig.

    Op het werk gaat het ook lekker, ik zal zo even wat nieuwe foto's op m'n Hyve zetten. Ik heb onze hamster nu echt direct aangesproken op zijn kaasverbruik. Dat was wel moeilijk, maar het was een heterdaadje. Dat hij met rood hoofd in alle toonaarden ontkende. Ik word er wel een beetje paranoide van want ook de voorraad sinasappelsap is bizar snel geslonken terwijl niemand het drinkt. Ik ga nu dus heel kinderachtig voorraadlijsten ophangen.

    Volgende week op voor de typhusprik en dan komt onze vakantie ook steeds dichterbij. Verheug me er erg op!

    Knufjens en dergelijke!

  • 30 Juli 2007 - 09:48

    Kik:

    Nog 4 volle dagen, geniet ervan!!
    Hoop dat Maya haar zonnebril nog heeft want mijn witte vel zal haar pijn aan de ogen doen nu ze gewend is aan diepdonkerbruin...
    Het schijnt hier langzaamaan ook eindelijk zomer te worden. In het weekend kunnen jullie dus op een aangename manier bijkomen van de terugreis. Nou ja, 't zal best wel even wennen zijn om het dagelijkse leven weer op te pakken, maar geen kouwe douche qua weer gelukkig.
    Maar zover is het nog niet! Geniet nog lekker van alles wat daar voorradig is en heel veel plezier met z'n 3tjes en jullie nieuwe vrienden.
    Liefs, Kik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Bali en Java, tot 11 juli reizen we rond met 3,5 persoontje (Michiel, Maya, Michelle en Minimi) en de laatste 2 weken nog zonder Maya die dan verder gaat bijbruinen en uitrusten op Bakkum...

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 48994

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Met Miss Saphire naar Frankrijk

05 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Kroatie werd Italie en Duitsland

24 Mei 2013 - 22 Juni 2013

Italie 2013

03 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Griekenland 2012

04 September 2011 - 27 September 2011

Italië 2011

21 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: