Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

01 Juli 2008 | Indonesië, Yogyakarta

Joepie! Extra internettijd gekregen van mijn digidietist. M&M hadden nog geen honger, dus ik mag nog ff lekker doortypen. Eerst nog geprobeerd om wat foto's bij de berichten te uploaden, maar die moetem max 2 MB zijn en ik weet helaas niet hoe ik ze moet verkleinen. Hopelijk weet Michiel dat later.

Na onze recordreisdag gisteren besloten vandaag een rustdag te nemen, uitslapen, beetje Yogya bezichtigen, vast treinkaartjes regelen voor overmorgen naar Surabaya. oja, en natuurlijk op zoek naar een tandarts om mijn mijn kroon weer tijdelijk vast te plakken. Het integreren met de locale tandelozen bevalt me toch niet al te goed :-(.
Het uitslapen ging goed, ondanks dat we met z'n drieen op 1 kamer sliepen, Michiel en ik samen in een 1persbed (na 5 hotels geprobeerd te hebben ivm de vermoeidheid gesettled voor deze optie).Vandaag konden we trouwens verplaatsen naar 2 nwe kamers. Die van ons wel met staplee, maar ondanks of dankzij wel na 5 dagen weer eens "volledig" naar het toilet gekund :-) . Waar de diepe hurkzit al niet goed voor kan zijn.
In de bus hierheen had ik zitten fantaseren over waar ik echt trek in had ondanks mijn weggevallen eetlust: een verse knapperige baguette met brie! en komkommer, gaf Maya nog als goede suggestie. Nu hebben ze natuurlijk geen baguettes hier, maar als ontbijt wel een knapperig stokbroodje uit de oven met ananas en kaas! Toch heel wat beter voor deze boerin uit holland (die niks lust wat ze niet kent :-() dan nasi of gado gado op je nuchtere maag als ontbijt. Ben in deze week hier al vaker misselijk geweest dan in de 11 zwsweken hiervoor...
Uitstapje 1: de plaatseijke tandarts. Die werkt hier in het ziekenhuis. Wel private hospital natuurlijk, want je bent een westerse snob of je bent het niet :-). Erg mooi ziekenhuis overigens. Schoon, efficient en snel. Kreeg leuk papieren patientenpasje (goed voor plakboek) en een kassabonnetje met naam van de tandarts (orthodontist maar liefst zelfs) en kamernummer.
Met deze cliffhanger ga ik jullie weer verlaten, want M&M hebben me achterhaald en zien er nu toch wel echt hongerig uit;-).
tot later.
Volldeigheidshalve moet ik hier van mijn digidietist nogh vermelden dat het inmiddels al 20.30 is :-(
(ok.ok en... en dat ik dus al 2 uur heb zitten surfen :-(:-(:-()

Xmi3

  • 01 Juli 2008 - 15:15

    Cora:

    Hoe is het nu met je je tand en je kroon ? - dit gedoe ken ik in alle denkbare variaties :(
    Rust en Reis in vrede !!

  • 01 Juli 2008 - 16:13

    Helga:

    Michiel moet niet zeuren! Tsssk, zo zet ie mij op afstand ook op een digidieet. Ik ga hartige woordjes met hem wisselen want ik weet waar zijn huis woont!

  • 01 Juli 2008 - 17:54

    Gerrit:

    Heerlijk al die verhalen over staplees, baguettes en losse tanden! Hoe eet je zo'n knapperige baguette met/zonder voortand?
    Gelukkig rusten jullie ook nog wat tussen het reizen door en raken jullie al aardig ingewerkt in het omgaan met de plaatselijke tijdschema's en andere planningen. Goed dat er reisgidsen en adviezen zijn, dan begin je er tenminste met veel optimisme aan.
    Veel plezier en veel genieten, ondanks de onverwachtheden!
    Groeten, Gerrit

  • 02 Juli 2008 - 05:58

    Egidius:

    Jogja 7 juli 2004

    Damai!

    Vrede is pagi
    op de galerij
    fluiten naar de beo
    koeren met de tortels
    beo roept ook boksai,
    zo heet hij ook.
    Uit de mandi klatert lachend water,
    de alamanda (=grote gele bloem)
    mandiet over de muur:
    pagi damai (= de vred van de morgen)
    de meisjes zingen.

    Borobordur,
    Ambarawa,
    waar ik oom Hein
    weer achterliet.
    Oude pastoorsplaats
    van oom Jan,
    laatste shot ook in
    Gordel van Samaragd...
    en dan even eten...
    en dan...
    loom, lomer,
    borrel, borrel,
    borrelberoerd...
    zo sakit ya!
    Noem het maar
    brulbraken,
    een oude chinese
    dokter zet me
    weer op mijn benen.

    Bruiloft van de kinderen
    van Yoko.
    Het brtuidspaar,
    als sultanskinderen
    schreiden ze op elkaar toe,
    de gamelan zwelt aan.
    Het vrouwenkoortje
    kreist er bovenuit.
    Hij treedt in haar
    bloembed,
    zij knielt
    en wast zijn voeten
    met bloemblaadjes.
    Het ei wordt gebroken
    voor de koningskinderen,
    ten voeten uit.
    Ze knielen voor hun ouders,
    en ze zegenen.

    (Uit mijn dagboek. Mooie vakantie verder! Wij gaan zaterdag met de fietsbus naar Annecy en vandaar fietsen naar Bordeaux).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Bali en Java, tot 11 juli reizen we rond met 3,5 persoontje (Michiel, Maya, Michelle en Minimi) en de laatste 2 weken nog zonder Maya die dan verder gaat bijbruinen en uitrusten op Bakkum...

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 48972

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Met Miss Saphire naar Frankrijk

05 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Kroatie werd Italie en Duitsland

24 Mei 2013 - 22 Juni 2013

Italie 2013

03 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Griekenland 2012

04 September 2011 - 27 September 2011

Italië 2011

21 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: