stingrays aaien - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Michelle Berge - WaarBenJij.nu stingrays aaien - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

stingrays aaien

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

20 November 2006 | Belize, Caye Caulker

Whoooaah!!! :-) :-) :-)
Hebben vandaag weer gesnorkeld en huid aan huid tussen de stingrays gezwommen. natuurlijk doordat ze gevoerd werden (zo leuk zijn wij nu ook weer niet...:-( ), maar het was echt te gek. Ik dacht altijd dat ze gevaarlijk waren. STINGrays weetjewel, van een prik met hun angel kan je in het ergste geval zelfs doodgaan, brrrr. Maar ze prikken eigenlijk alleen ter verdediging als je echt op ze gaat staan ofzo. We konden ze dus prima aaien met onze handen en voeten en soms zwommen ze ook zelf met hun grote rogvleugels al aaiend langs je benen of middel.
De gids hield er zelfs verscheidene bij hun bovenlip vast zodat je ze echt goed kon aaien. was beetje zielig vond ik, maar aan de andere kant kreeg die wel weer de meeste visjes. Verder was het snorkelen beetje saai (alles went, ook bloedmooi helder water vol gekleurde vissen :-)). Niettemin gaan we morgen nog een keer met een tank vol zuurstof naar beneden. toch m,aar niet naar de Blue Hole, want is toch echt iets te duur: 200 euro voor 3 duiken langs een massive rots. schijnt wel heel mooi te zijn, maar ja. nu gaan we iets dichterbij (Turneff reef) waar ook een rotswandformatie is, maar ook koraal en dus vissen en andere beestjes. En dan...Tikal! Hopen daar inderdaad de zonsopgang te beleven, alhoewel dat wel ingewikkeld is, aangezien het complex pas om 6:00 open gaat en de zon al iets eerder. Nou ja, we zien wel. Oja, en we zijn dus poepiebruin en verbrand, hebben vandaag super lekker ontbeten met verse zelfgemaakte (niet door ons zelf zelf natuurlijk ;-) yoghurt en espressokoffie en nu gaan we visje van de gril eten...
nou daaaaag,

M&M

• 20 November 2006 - 04:54

Guido Ten Berge:

Als je de zonsopgang wil meemaken dan dien je de parkwachters te omzeilen. Ik weet niet war je gaat slapen. Wij sliepen in een gehuurde hangmat op het park zelf onder een rieten afdak. Het was s’ nachts zeer koud, dat wij alles wat we bij ons hadden hebben aangetrokken en de hele nacht niet had geslapen. Het is ongeveer een half uur wandelen naar de grootste pyramide dan wel zonnetempel. Neem wel een toorts mee, want het is voor zonsopgang pikdonker. Wij zijn nog wel aangehouden door een parkwachter waar wij een aardig gesprek mee hadden en een boek bij zich had waar meer dan honderd verschillende kaketoes in stonden, wisten wij veel dat ook van die vogels zoveel soortenwaren. Toen ik vertelde dat ik om precies 6:00 uur jarig zou worden (solaar 1991) mochten en ik dit met de zonsopgang van dat uur op de tempel wilde ervaren. Met een waarschuwing heel voorzichtig te zijn dit ook al omdat de pyramide hier zeer stijl was mochten we door. Fijne dag verder!

• 20 November 2006 - 09:09

Anouk:

Dat klinkt goed daar.... Zal ik ook even beschrijven wat je zoal mist? files, regen, bladeren op het spoor, luchtvervuiling en een hoop sjagrijn. Dus geniet er maar van! liefs,

• 20 November 2006 - 11:40

Cora:

Hi dear ones,
    Wat een verhalen en wat geweldig dat jullie zo dichtbij lijken, terwijl ....
    We hebben Maya het weekend hier gehad - lekker wijffie :)) !!!! Geniet ze verder en veel liefs van ons beiden, Cora

• 20 November 2006 - 14:34

Irene:

lieve Michelle,
    Wat stoer dat je aan het duiken bent en wat klinkt je vakantie heerlijk. Ik zie geen foto's, ben erg benieuwd naar je man...veel plezier nog en tot snel
    liefs, Irene

• 20 November 2006 - 20:51

Truus:

wat jammer, dat ik daar nooit ben geweest-;kan ik je ook niets vertellen....maar hier gaat alles goed en maken jullie er deze week nog iets moois van.
    dag,dag, XXXtr.

• 21 November 2006 - 08:51

Maaike:

Zie berichtje bij Lui Larfje. Ben mailbox van onder naar boven aan het lezen en zo ook jouw vakantieberichten. En later dus ook jouw foto's! Fijn dat jullie zo genieten samen. Hoop dat zonsondergang mooi wordt/was. Tot snel en geniet!
    Kussen van je nieuwe dunne vriendin!