alle wegen leiden naar Rome - Reisverslag uit Nazzano, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu alle wegen leiden naar Rome - Reisverslag uit Nazzano, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

alle wegen leiden naar Rome

Blijf op de hoogte en volg Michelle

31 Mei 2013 | Italië, Nazzano

Terwijl ik dit schrijf zijn we onderweg naar Rome voor een klein stedentripje. Het weer in Bolsena viel uiteindelijk mee, alhoewel het geen bikiniweer was. Na het weekend gaat de zon pas echt goed schijnen en dan gaan we ons kamp opslaan in Umbrië. Nu eerst op weg naar de 'Via dei Virgulti', waar we gaan slapen in kamer geboekt via airbnb. Het is in het huis van Chiara en Alessandro, voor wie wij de eerste gasten zijn. Overigens is het nu ook al mooi weer, dus dat belooft wat voor de bikini!
In Rome gaan we op zoek naar nieuwe schoenen voor Michiel, die voor de vakantie zijn bijna laatste paar versleet. En een beetje sightseeig 'Rome in één dag'. Benieuwd of ik nog dingen zal herkennen van de Romereis van 25(!) jaar geleden.
Later meer...
Xxx

• 31 Mei 2013 - 17:35

Cora En Gerrit:

Goede reis naar Rome en ín Rome !
    Gaan jullie in je eigen auto rondtoeren of stap je ergens anders in vanaf de B&B ?
    Zelf (C) word ik super-gestressed in een grote vreemde stad te rijden, maar sommigen (G) hebben daar niets van. En dan leuk mooie schoenen voor Michiel aanschaffen - wordt hj vast heel blij van.
    Fijn dat het nu warm weer is - hier gaat het ook wat beter -> we hebben vandaag zelfs in de tuin gewerkt.
    Is Roemer tevreden tot nu toe - behalve de reis dan, toen hij in een andere bewustzijnstoestand terecht kwam. Borre tevreden, sightseeing in de draagzak ?

Hopelijk hebben jullie het naar je zin en zie je mooie dingen !!
    Veel liefs en goede reizen en reisjes !!
    Gerrit en Cora

• 31 Mei 2013 - 20:02

Helga:

Wel slim van Michiel om zijn schoenen te laten verslijten tot ie in Italië is. Hopelijk maken ze ze nog zelf?

Jullie MOETEN naar de ijssalon van het Vaticaan! Tijdens ons tripje naar Rome (paar jaar terug?) was het 40ºc in de schaduw, dronken we water uit fonteintjes, deed de airco in het hotel niet en gingen we 2 x per dag ijsjes kopen:

Gelateria Giolitti, Via Uffici del Vicario 40.

Of naar de ijssalon die jullie aibrb-ers aanraden...maar het was een belevenis.

Vaticaanstad, of in ieder geval het museum, zou ik overslaan met kinderen. IK werd al krankzinnig van alles dat er te zien was waardoor A dacht dat ik onwel geworden was omdat er een opstopping was wegens een gevallen vrouw. Ik zat al een stuk of 100 schilderijen verder op een bankje te wachten tot we er eindelijk uit mochten. Ook werd ik misselijk van al die rijkdommen die die roomsen gejat hebben over de hele wereld. De st Pieter daarentegen vond ik wel erg mooi, met name de crypte(s?) en het plafond. Mja, de kerk in met kleine jongetjes...misschien maar beter helemaal niet ;-)

Geniet ze!

• 31 Mei 2013 - 22:40

Michelle Ten Berge:

We gaan vanaf hier met de tram, bus en/of metro, dat is nog niet helemaal duidelijk. Roemer en Borre doen het supergoed. Roemer kan soms beetje bokkig zijn, maar sinds wij daar weer wat scherper op letten (of zelf gewoon meer 'present' zijn) gaat dat eigenlijk heel goed. Ik vind het zelfs heel verademend om te zien dat als ik eigenlijk heel moe of gestressed ben, hij gewoon vrolijk kan blijven. Zoals vanavond toen we nog een ijsje gingen eten. dat had ik, lekker dom, in de ochtend beloofd mits hij er de hele dag niet om zou zeuren wanneer hij het zou krijgen. Dus toen we bijna bij het b&b waren, terug uit de stad, laat en moe, zei hij opeens "nu krijg ik een ijsje toch?" dus wij op zoek naar een ijsje hier in de buurt (want wat je beloofd hebt moet je doen immers). Toen we ijs gevonden en besteld hadden, bleek dat we geen geld meer hadden. Dus Michiel op zoek naar de pinautomaat, die was stuk, etc etc. Aardoor we vrij lang in de ijssalon zaten te wachten en ik het langzamerhand gehad had met de lange dag (toen al bijna half negen...). Maar Roemer bleef vrolijk en grapjes maken en daar kon ik toen echt naar kijken van 'wauw, wat goed dat hij gewoon in het 'nu' blijft'. En 'nu' is in een ijsjeswinkel om half negen 's avonds in Rome, verder niks aan de hand.
    En Borre? Dat is gewoon een buitenaards wezen, zo zoet als die is. Heeft de hele tent inpak ochtend heerlijk zitten spelen, niet gejengeld, niet moe en zodra we gingen rijden heerlijk gaan slapen etc. Vandaar dat we ook gewoon uit eten gaan met zijn vieren, want Borre blijft gewoon gezellig mee doen dan.

• 31 Mei 2013 - 23:04

Truus:

moet helga zeker bijvallen: het vaticaan valt tegen, is druk en niets voor kinderen; verder blijft rome voor mij een v/d aantrekkelijkste steden. heb er ook mooie schoenwinkels gezien, dus michiel zal wel slagen...
    wat heerlijk dat de 'mannetjes' het zo goed doen!
    dank voor de fijne info en kus voor allen.

• 02 Juni 2013 - 11:54

Gied:

Misschien moet je de Sixtijnse kapel en de musea tot je pensioen bewaren, maar het blijft wel een evocatie hoor! Ik merk trouwens steeds meer dan je de kaartjes voor highlights van Europam, zoaals het Alhambra en het Tokapipaleis, al maanden van te voren moet boeken om niet in vreselijke rijen te belanden, of je moet je stedentrips buiten het seizoen maken. Wat in Rome misschien minder overlopen is, zijn de echt vroeg christelijke kerken zoals de Santa Constanza en de Santa Sabine: een en al rust en harmonie, je zit dan bovendien meer dan 1000 jaar voor de triomfale Renaissance en de daarop volgende barok. De meeste mensen lopen daar aan voorbij. Net zoals je in Istanbul waar ze 1001 nacht willen zien in Rococo stijl, maar het Gorakloostermet zijn schitterende Byzantijnse mozaieken vergeten. Spannend met kinderen zijn natuurlijk de Catacomben, maar ja, ze zijn nog wel klein. Veel plezier! Schoenen zou ik overigens in Amsterdam kopen. Je bent een Ten Berge en hebt vast toch een te lange on-Italiaanse voet.

• 03 Juni 2013 - 10:38

Helga:

Eeeeeh...Gied...de schoenen zijn voor Michiel ;-) En ik, als echte ten Berge, heb maar maatje 37. Michelle iets groter, maar toch.