Lago di Bolsena - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Lago di Bolsena - Reisverslag uit Bolsenameer, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Lago di Bolsena

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Mei 2013 | Italië, Bolsenameer

Regen, pech en zonneschijn...

Inmiddels staan we al weer 3 dagen bij het meer van Bolsena, op camping 'Blu international'. Stomme naam, wel leuke camping. Gelukkig is het weer ook wat opgeklaard. Vandaag en gisteren zowaar wat zon gepakt en geen regen meer. Toen we zondag nonna Rita uitgezwaaid hadden, zijn we zuidwaarts gereden, maar je kan ook maar zo lang rijden met 2 kleintjes, dus na wat getwijfel over welk meer (Trassimeno of Bolseno) of toch naar zee, uiteindelijk dus bij Bolsena uitgekomen. De camping is lieflijk, niet te groot en ook niet te klein. Er zijn wat kindjes voor Roemer, een restaurantje, wat jaren '50 sanitair en het is mooi groen allemaal. Mensen zeer vriendelijk, wat in Italie sowieso en verademing is vergelijken bij Frankrijk.
Terwijl we de camping nog aan het bekijken waren, brak er een enorme hoosbui los. Dat deed ons (mij vooral) weer opnieuw twijfelen om toch nog een paar uur door te rijden en weer een B&B te pakken. Schuilend voor de regen in de auto, sloeg ik een bladzijde open van mijn anti-stress boekje (kraamcadeautje voor de geboorte van Borre ;-) en op die bladzijde stond 'know when to stop'. Dat was lekker duidelijk. Even later stopte de regen en hebben we snel snel en precies op tijd de tent droog kunnen opzetten voor de volgende hoosbui. Begon steeds meer te begrijpen waarom mensen met (kleine) kinderen meestal kiezen voor een vooraf geboekt huisje, of beter nog, een 'all-inclusive'. Het waren ook mopperige dagen. We waren allemaal afwisselend chagrijnig en snauwerig en er was ook de nodige pech. Michelle had (natuurlijk!) de oplader van haar iphone en ipad in de B&B laten liggen en Michiel (zeer onnatuurlijk) had de eettafel niet van het dak gehaald na het uitpakken. Dus die zijn we verloren na het eerste ritje richting supermarkt en was daarna ook vreemd genoeg nergens meer te vinden naast de kant vd weg oid. Heel jammer, want die eettafel was een erfstuk. Handgemaakt door Michiel zijn vader en nog steeds een mooi en handig tafeltje.
Vandaag 30 km gereden naar Vitrebo (stad in de buurt) voor een nieuwe tafel en oplader dus. Bleek het juist heel mooi weer te zijn vandaag (itt de weersvoorspelling). Wel goed geslaagd met een handig tafeltje (wel veel minder mooi helaas, dus die moeten we nog wat 'oppimpen') en in Vitrebo wederom uitermate lekker gegeten voor weinig geld. We hadden weer plezier met elkaar en bij thuiskomst ook nog het eerste 'grote mensen' vakantiemoment. Roemer speelde, Borre lag te slapen, de vogeltjes floten, zonnetje, wijntje en een boekje. We beginnen er een beetje in 'te zakken'. Gelukkig maar.

*ps er ontbrak nog een stuk aan het eerste reisverslag, heb ik er nu bij geplakt voor de geinteresseerden....

• 28 Mei 2013 - 23:06

Helga:

Nou, nou , nou... Gelukkig toch wat lichtpuntjes! Zit m'n hersens af te peinzen of wij vroeger met de imperiaal op het dak en jij en ik spelend en slapend op de achterbank nou ook dit soort problemen hadden. Kan me alleen maar mooi weer herinneren, maar herinneringen zijn altijd gekleurd natuurlijk. Misschien kunnen Truus en Guido nog wel verhalen van spullen die van het dak vlogen en een vergeten campinggasje ofzo ;-)

Wij gaan over een kleine twee weken naar een appartement op Zakynthos met alles erop en eraan. Groot genoeg voor 4 volwassenen en wat kinderen, maar niemand wilde met ons mee ;-) Kleinschalig door eigenaar zelf gebouwd complex, met complete keuken incl, was + afwasmachine. En zwembad. En BBQ. Ik zal het eens goed bekijken op zowel kind als volwassenenvriendelijkheid voor jullie. Er is in ieder geval WIFI ;-) Het voordeel van 1 plek is misschien toch wel dat je onderweg niet zoveel kan vergeten, daarvoor hoef je echt niet meteen naar een all inclusive hoewel ik van Truus hoorde dat dit haar heel erg was meegevallen. Goed bevallen zelfs. Misschien ligt het er een beetje aan waar je terecht komt?

Hoop dat de zon op alle gebieden doorbreekt, dikke kus!
    Helga