The falcon has landed... - Reisverslag uit Civitella Del Lago, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu The falcon has landed... - Reisverslag uit Civitella Del Lago, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

The falcon has landed...

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 Juni 2013 | Italië, Civitella Del Lago

Hè, hè, hè, het is eindelijk zomer in Italië! En hopelijk ook in Nederland...
Zondag zijn we met nog wisselvallig weer uit Rome vertrokken, op weg naar Umbrië. Onze tent opgeslagen op camping 'il Falcone', bij het dorpje Civitella del Lago, 17 km onder Orvieto. Deze camping is wellicht wel de mooiste camping van Italië! Hij ligt in een kom in de bergen tussen de bomen en heeft een adembenemend uitzicht over het meer van Cordoba. De plekken in deze kom zijn terrasvormig van opbouw. Het gras staat er hoog, samen met allerlei andere planten en bloemen en met voldoende boompjes voor de (inmiddels) nodige schaduw. Er is een klein zwembadje, maar verder is hier niks te doen, wat garant staat voor een weldadige rust. Dus vandaag hebben we oa heerlijk bij de tent gezeten, terwijl Borre en Roemer in kleine babybadjes tussen de klaprozen en andere bloemen in het gras speelden. Vogeltjes op de achtergrond, het meer in de verte en eindelijk eindelijk zomerzoete zon op onze fletse huidjes :-). De campingeigenaar, Carlo, is bescheiden, vriendelijk en erg behulpzaam. Ook moet het iemand zijn die van netheid en zorgvuldigheid houdt, want alles klopt hier en is prachtig onderhouden. Ik hou erg van die combinatie van kleinschaligheid en rust, met daarbij luxe sanitair (wc brillen, warm water zolang als je wilt douchen, wc papier en zeeppompjes op de toiletten etc). Het schijnt hier in de zomer vol te staan (de camping is maar klein, 30 plaatsen ofzo), nu staan er slechts een paar andere tenten. Bij aankomst zijn we eerst gaan lunchen in het dorpje vlakbij. Dat is een gehucht van niks met een klein kerkje, winkeltje, een barretje en een broodjes- annex pizzatentje. Naast dit snackbar ding zit echter een 'haute cuisine' restaurant. We vonden dat we wel wat lekker eten verdiend hadden na onze hectische stedentrip, dus met onze vieze lijven daar neer binnen gelopen. Echt grappig dat we met Borre zelfs in een chique restaurant kunnen lunchen, want die is gewoon altijd vrolijk! Roemer deed ook zijn best, maar kon de liflafjes niet erg waarderen. Wij vonden ze zalig, maar zoals wel vaker bij dit soort restaurants: helaas erg kleine porties. Het reisbudget en de tijd lieten het ook niet toe om er een 5 gangen diner van te maken. Omdat onze magen wel nog steeds knorden, zijn we daarna het snackbarretje maar even binnen gelopen voor nog een kleine panini toe. Wat moesten we lachen toen we onze ober via de tussendeur de snackbar in zagen komen om hier de koffie voor het restaurant te maken. Hij moest gelukkig ook lachen toen hij ons nog even na zag 'snacken', hahaha.
De volgende dag weer een gratis 'zen training' gekregen. Borre slaapt al een paar nachten erg onrustig. Door alle indrukken en/of omdat zijn boventanden aan het doorkomen zijn? Resultaat was dat ik al zeker drie nachten niet langer dan 1-2 uur aaneen geslapen had. En dat begon me op te breken. Die ochtend zag ik het echt even niet zitten hoe de dag door te komen zonder moordneigingen. Ben even gaan wandelen over het terrein en wat bomen gaan knuffelen. De natuur doet dan wel wonderen om weer bij jezelf te komen. 's middags is Michiel toen met Roemer gaan zwemmen zodat Borre en ik een kleine siesta konden houden. Als dank ben ik daarna met de kinderen naar Orvieto gereden om boodschappen te doen. Op de terugweg stuurde de routeplanner me echter de verkeerde B-weg op, die ook nog eens eindigde bij een weg waaraan gewerkt werkt en die daarom afgesloten was. Dus daar stond ik, in the middle of nowhere en in de stromende regen,  met 2 vermoeide en hongerige kinderen, een routeplanner die me niet verder hielp dan naar diezelfde afgesloten weg en niet zo heel veel reserves qua moordneigingen. Maar het is me gelukt om gewoon door te blijven ademen. Heb Cora's engelen maar weer aangeroepen om te zorgen dat ik niet ook nog een lekke band oid zou krijgen ("het kan altijd erger"). Uiteindelijk de hele weg weer terug gereden naar Orvieto en vandaar uit gelukkig de goede terugweg gevonden. We waren vervolgens 'maar' een uur later thuis dan gepland en we hebben er met ook nog de nodige tussenstops (Roemer"ik moet plassen" en Borre"ik wil borst") het beste van gemaakt, waardoor we uiteindelijk luid zingend en heel vrolijk de camping op reden. Daar was ik echt wel even heel trots op! Zelf gekookt, heerlijk gegeten, kinderen weer vet laat naar bed, maar wat maakt het uit. Vive la dolce vita!

  • 04 Juni 2013 - 21:56

    Eugenie:

    Wat ontzettend goed van je!! Super ende applaus!!!

    Leuk om je reis te volgen.

  • 04 Juni 2013 - 22:06

    Michelle Ten Berge:

    Weg met schuddebonkebeest! ;-)

  • 05 Juni 2013 - 01:59

    Truus:

    dag happy family,

    ik begon me al een ietseipietsie ongerust te maken of 't wel goed ging met het weer en jullie zelf....
    gelukkig klinkt dit verhaal weer opgewekt, maar hoe zit 't nu toc met die schoenen?
    hier is het prachtig weer en dat blijft nog even duren, dus geen klagen in kikkerland.
    xxxxtr.

  • 05 Juni 2013 - 14:46

    'Gerrit:

    Hallo, dat klinkt een styuk beter, mooi weer is toch steeds weer belangrijk. Hier is gisteren de eerste zonerdag geweest en vandaag alweer een, we genieten er echt van, net zoals jullie.
    Ik ben ook wel nieuwsgierig naar die schoenen, al loopt michiel waarschijnlijk nu op blote voeten.
    Ja, die tomtom is ook wel eens van slag, wij hadden in toscane ook soms problemen: rechtsaf gestuurd in een doodlopende weg van 2.5 m smal en dan toch maar omkeren...
    Uiteindelijk komt alles met een beetje geduld en improvisatie toch weer goed.
    Geniet ervan, hartelijke groeten van Cora en Gerrit

  • 05 Juni 2013 - 19:39

    Helga Ten Berge:

    Ja, ik zal ook maar wat tikken...anders maakt zus zich ongerust. Inderdaad is het weer mooi hier, maar ik heb er geen klap aan want werk t/m zaterdag. En ik ben dus heel naar verkouden. Gelukkig heb ik wel schoenen al loop ik nu op Crocs omdat m'n pootjes pijn doen. Ik ben aangestoken op een feestje dit w-end waar we met de navigatie toch aankwamen ondanks het feit dat we hele stukken in het luchtledige hebben gereden wegens verplaatste wegen en nieuwe rotondes. Het was een gruwel! En ook wel grappig. Beetje veel rotondes en ik moest zowel heen als terug rijden over de kortste route. Nergens harder dan 80...op een heel klein stukje A20 na dan. Vanmorgen viel er een contactlens in de wasbak en bij het op proberen te pakken viel ie door naar de afvoer. Straks moet ik dus de afvoer losmaken. Goh, wat heb ik een rotleven!

    Halverwege de werkdag wilde Klaas me in quarantaine plaatsen in het kantoor omdat hij opeens ook wat voelde kriebelen. Dat was natuurlijk al veel te laat, hahahahaha! Lela heb ik in ieder geval aan weten te steken, en door mijn afzondering in het kantoor heb ik een klein deel van het achterstallig werk weg kunnen werken. Dat viel dan weer mee. Voor de rest: ZO'N ZWAAR LEVEN!

    Wickie en Zwelgje liggen te lapzwansen in het raamkozijn. Mrauwen af en toe wat tegen langsvliegende dingessen en flirten wat met voorbijgangers. Dat ik nog geen eten in huis heb en ziek ben deert ze NIETS. Echt, wees nou maar blij dat je in Italië bent! Hier is het maar niets.

    Dikke kussen, Helga.

  • 09 Juni 2013 - 15:18

    Helga Ten Berge:

    Komt er nog een verslag voordat ik weg ben gevlogen? Het is nu grijs en bewolkt in NL, hoog tijd dus voor een zonnig verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Bali en Java, tot 11 juli reizen we rond met 3,5 persoontje (Michiel, Maya, Michelle en Minimi) en de laatste 2 weken nog zonder Maya die dan verder gaat bijbruinen en uitrusten op Bakkum...

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 48989

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Met Miss Saphire naar Frankrijk

05 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Kroatie werd Italie en Duitsland

24 Mei 2013 - 22 Juni 2013

Italie 2013

03 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Griekenland 2012

04 September 2011 - 27 September 2011

Italië 2011

21 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: