Nafplio / Drepano - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Nafplio / Drepano - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Nafplio / Drepano

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 Mei 2012 | Griekenland, Nauplion

Ziezo, weer een nieuw stekkie. We zijn de oostelijke landtong van de Peleponessos overgestoken van Epidauros naar Nafplio, waardoor we de zee nu op het westen hebben ipv het oosten. Nafplio is een mooi vestingstadje met Venetiaanse huizen. We kamperen even buiten de stad op 1 vd campings aan de strook Assini, Tolo, Drepano. Hier is het wel een stuk drukker (alhoewel nog steeds erg 'off season') maar je kan zien dat het hier in de zomer een dolle boel moet zijn met barren en disco's en aan elkaar geplakte campings. Alee campings liggenlangwerpig als in een lintdorp aan de strandweg, waardoor ze allemaal een klein stukje strand kunnen claimen en 'on the beach' op hun reclameborden kunnen zetten. Gelukkig hadden we de tijd, waardoor we weer een aardige camping gevonden hebben voor alleen ons en een paar Duitse bejaarden: Argolic Strand Camping. De minst schreeuwerige van het rijtje met veel planten en bloemen en wederom vriendelijke mensen. Er wordt helaas wel driftig gebouwd hier, dus er rijden nogal wat vrachtwagens en bulldozers langs de strandweg.
Om meteen Gied's vraag te beantwoorden: de economische situatie hier heeft wel meegespeeld in onze keuze voor Griekenland. We wisten niet zo goed wat we wilden dit jaar, en aangezien er in de zomer weer een gezinslid bijkomt :-), wilden we nog voor die tijd weg. Ik heb altijd begrepen dat Griekenland in mei het mooiste is en dat ons vakantiegeld hier dan ook nog extra goed besteed zou zijn, dat gaf de doorslag. Ik snap ook eigenlijk niet waarom mensen weg zouden blijven vanwege de crisis hier. Ik snap wel dat de Grieken zelf geen geld hebben voor vakantie, maar voor de buitenlanders maakt het toch niet uit om juist hier heen te gaan? Wij vinden het althans heel prettig hier.
Toen we goed en wel geinstalleerd waren, was de zon wel net verdwenen achter een dikke wolk, maar dat belette Michiel en Roemer niet om met kleren en al alvast het zeewater te testen (zie foto).
Lieve groeten en zonneschijn voor jullie allen van ons,
XMi

  • 09 Mei 2012 - 18:24

    Helga:

    Ach, zo'n wolkje... Hier is het f&^%ing koud en nattig, ik verloor een fietssleuteltje (georganiseerd als ik ben heb ik uiteraard extra ;-), er is geen pita gyros, althans niet zoals daar, ik heb me ongans staan persen met klote pers op flauwe sinasappels (btw...neem je een pers 1 voor me mee?...ik ben erg wanhopig), alle levende standbeelden zijn verwijderd van de Dam (nu ja, ik zal ze niet missen) enne...
    Slechts poging om jullie nog meer het idee te geven dat jullie de vakantie van je leven hebben! want eigenlijk valt alles hier wel mee. Op het weer na dan, maar binnen is het droog.

    Ik wil nu echt weten wat het effect was van Roemer's gesjans met de Griekse schone. Ben ook wel benieuwd naar wat jullie merken van de politieke situatie met de recente overwinning van links. of praat men in vakantieoorden niet over politiek? Op Zakhintos hielden de locals daar best wel de boot over af, zijn vast niet gewend dat toeristen daar interesse voor hebben....

  • 09 Mei 2012 - 18:41

    Michelle Ten Berge:

    De Griekse schone liet zich gewoon lekker aanbidden, zoals het hoort. Hopen dat ze dat vast kan houden voor als ze later groot is ;-). Verder vindt Roemer hier ongeveer iedereen stom op eerste gezicht en roept dan ook heel hard naar elke vreemde: 'stommerik!' dan lach ik er maar heel lief bij alsof dat NL is voor 'hallo'....
    Politiek hebben we eerlijk gezegd niet gevolgd en onze locale contacten beperken zich to bakker, campingbaas en supermarktbediening waarbij het gesprek zich concentreert op de uitwisseling van diensten en producten... Sorry!

  • 09 Mei 2012 - 22:05

    Truus:

    leuke foto van roemer, maar wat verandert hij!
    peuter wordt kleuter met heel andere gezichtuitdrukking(en).
    de camper ziet er heel gezellig uit en ik begrijp dat 't veel fijner is dan met een tent....
    blijf genieten en laat ons dat met jullie doen xxxtr.

  • 11 Mei 2012 - 07:53

    Guido :

    Bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag Michiel. En natuurlijk ook jij Michelle en Roemer en dit van Ilse, Fleur, Margo en mij Guido!

  • 11 Mei 2012 - 20:42

    Helga:

    Helemaal niet erg om je te beperken tot zakelijke betrekkingen met de locals! Als je daarbij maar niet mijn exemplaar van de sinaspers vergeet te transacteren ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Bali en Java, tot 11 juli reizen we rond met 3,5 persoontje (Michiel, Maya, Michelle en Minimi) en de laatste 2 weken nog zonder Maya die dan verder gaat bijbruinen en uitrusten op Bakkum...

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 48985

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Met Miss Saphire naar Frankrijk

05 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Kroatie werd Italie en Duitsland

24 Mei 2013 - 22 Juni 2013

Italie 2013

03 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Griekenland 2012

04 September 2011 - 27 September 2011

Italië 2011

21 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: