Michiel's verjaardag - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Michiel's verjaardag - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Michiel's verjaardag

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 Mei 2012 | Griekenland, Nauplion

Gisteren waren Roemer en ik al vroeg op, want Michiel was jarig. Zijn eerste kadootje was dat hij deze ochtend mocht uitslapen. Dus hebben Roemer en ik fluisterend zijn stoel versierd en vlaggetjes opgehangen. Als taart hadden we drie kleine cakejes op een bord met plakjes aardbeien, een sterretje en twee kaarsjes in de vorm van een 4 en een 5. Die moest Michiel binnen uitblazen, want er staat hier een zeebries, die weliswaar aangenaam is, maar ook precies sterk genoeg om verjaardagskaarsen voortijdig uit te blazen...
Na de uitgebreide verjaardagsbrunch weer richting Nafplio met de missie om een essentiele schroef van de buggy die afgebroken was te vervangen. Op zoektocht naar een ijzerwarenwinkel stuitten wij echter op een grote speelgoedwinkel, waar Roemer een stepje uit mocht zoeken. Vooral overigens om hiermee papa en mama te verwennen, aangezien we de aanwezigheid van de loopfiets (waarmee Roemer in Italie voortdurend de hort op was) hier node missen. Uit de diverse stepjes met thema spiderman, powerrangers en ander jongensgeweld, koos Roemer een lieflijk lila stepje met elfjes. Gelukkig nog niet beinvloed door de maatschappij dat dat een 'meisjesstep' zou zijn... :-). Overigens zegt Roemer ook altijd over zichzelf dat hij een meisje is "met een piemel"... Met schroef en step geinstalleerd op pleintje met cafeetjes en speeltuin. Roemer op de step en wij heel eventjes rust met een koude frappè (ijskoffie). Laat gelunched en de namiddag doorgebracht bij het campingcafé aan zee, waar ze als enige geplaveide stenen hebben om goed te kunnen steppen. De rest vd camping ligt vol met gemene kleine scherpe steentjes :-(. Nadat Roemer meerdere malen gevallen was, zowel zijn grote als kleine teen tot bloedens toe geschaafd had en de jeuk van de ontelbare muggenbeten weer toesloeg, viel hij uiteindelijk uitgeput aan de borst in slaap. Het middagslaapje wil niet lukken hier, maar hij heeft het duidelijk nog wel nodig. Na een onrustige nacht, hebben we hier betaald en gaan weer doorreizen. Verder zuidwaarts, in de richting van Leonidio en evt Monemvasia.

• 12 Mei 2012 - 11:06

Truus:

die roemer heeft wel een enerverende vakantie!
    schattig dat hij 't elfenstepje heeft gekozen; gaat 't steppen,naast vallen,goed?
    geef hem een extra kus en knuffel van mij en zeg dat oma truus hem heel erg mist(en jullie een beetje).
    ben weer benieuwd naar 't volgende verslag en blijf genieten. xxxtr.

• 12 Mei 2012 - 11:19

Helga:

Bloos...helemaal vergeten Michiel te feliciteren. MICHIEL: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 45-E VERJAARDAG! Gelukkig hebben vrouw en kind er wel aan gedacht ;-)
    Ik zal vanavond een wijntje op je gezondheid drinken.

• 12 Mei 2012 - 18:52

Gerrit:

Is Michiel weer bijgekomen? Op de foto ziet hij er uit alsof het een zware verjaardag is geweest....
    Maar ja, met al die aktiviteiten van Roemer is dat wel begrijpelijk.
    Ik wens jullie fijne dagen en goede reis!

• 12 Mei 2012 - 20:31

Mark:

Gefeliciteerd Michiel.

Jammer dat jullie niet op Buitenkunst zijn, maar jullie keuze is niet slecht gezien de kou hier.
    Was net zelf 5 dagen in Istanbul bij vrienden met Lola. Ook 26 graden.

Geniet en groetjes Mark

• 14 Mei 2012 - 09:56

Michelle Ten Berge:

Wij vinden het ook jammer buitenkunst te missen. Was foutje bij het boeken, want was geen slecht plan geweest om vrijdag terug te komen en dan meteen door te reizen naar buitenkunst ;-). Hopelijk hebben jullie dan wel mooi weer. Bizar dat het nog steeds koud is half mei!