Laatste dagen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

29 Mei 2012 | Griekenland, Athene

16.00
We zitten op de boot terug van Syros naar Piraeus. Michiel is met Roemer naar het achtersteven, om te kijken hoe de boot gaat afmeren. We hebben heerlijke laatste dagen gehad hier. De eerste dag begon wat onheilspellend. Er stond een sterke wind die de golven tot over de kade van het kleine haventje van Kini blies en de zon verstopte zich achter grijze wolken. Daarom zijn we onze eerste echte stranddag naar het iets meer afgelegen en uit de wind gelegen strandje gegaan. De volgende dag terug gereden naar de 'hoofdstad' Ermoupoli, om de huurauto terug te brengen. Gehoopt hier ook nog leuk te kunnen winkelen, maar nee. Dus wie hoopte van ons een aardig vakantie souvenier te krijgen, zal helaas teleurgesteld worden. Met de bus weer terug, wat voor Roemer een uitje op zich was. De rest van de dag moest Michiel met hem 'busje' spelen, waarbij ze met de langwerpige ronde kussentjes van de bank tussen hun benen heen en weer liepen door het apartement. Zij die toekeek kreeg er de slappe lach van, want het leek wel ergens op ;-) maar niet op twee bussen...
Die middag en de daarop volgende dagen hield de wind zich koest en was het heerlijk verpozen op het strand in het dorpje zelf. We hebben dan ook weinig te melden over onze laatste dagen. Opstaan, ontbijten met uitzicht op de heuvels, 5 minuutjes naar beneden lopen, neerploffen op de ligbedjes op het strand, drankje bestellen en zonnebaden, lezen, zwemmen en spelen tot we honger kregen. Hierbij heb ik heerlijk genoten van mijn gestrandde walvis toestand, waarbij Michiel het merendeel van de tijd in de weer was met spelen met Roemer. Hij kreeg slechts rust als Roemer even letterlijk kwam bijtanken bij mama en dan hierdoor soms ook lekker in slaap viel en we allemaal even rust hadden. Het eten in 1 van de taverna's was buitengewoon (ongrieks?) goed, dus al met al precies wat we verlangden van onze laatste dagen hier. Misschien nog leuk om te vermelden voor Helga, is dat haar neefje inmiddels haar grote kattenliefde deelt. Ook hier stikte het weer van de katten en Roemer wordt steeds handiger in ze naar zich toelokken en aaien zonder zich te laten krabben. Een van de favoriete spelletjes van het moment is poesje spelen waarbij hij op handen en knieen luid miauwend rondkruipt en je kopjes komt geven (met af en toe een krabje..)
In het weekend was het ietsjes drukker op het strand, waarschijnlijk doordat de locals van het eiland hier dan ook van het strand komen genieten. Gisteren en vandaag was het dorp, op een enkele bejaarde na, weer volkomen verlaten. Dus wie een rustige authentieke vakantieplaats zoekt, die wel van alle gemakken voorzien is, en goed te bereiken vanaf Athene, kan ik Syros en apartementen Argo van harte aanbevelen.
En hoe leuk het rondtrekken met de camper ook was, misschien hebben we toch het meeste genoten van het slome ritme op dit eiland aan het einde van onze Griekenlandreis. Morgenochtend vliegen we weer terug en hopen dan gezond en wel om 14.20 te landen op Schiphol...

• 29 Mei 2012 - 19:54

Helga:

Om af te kicken is Roemer van harte welkom om kennis te maken met de kindvriendelijke katten Wickie en Zwelgje. Ze zijn kinderen gewend omdat Anne haar BSO tuig ook vaak meenam bij het voerderen.
    Mijn ultieme souvernier de citruspers is veiliggesteld dus jullie kunnen in alle rust terugvliegen. Wel inpakken die pers, zoals Truus al aangaf in de ruimbagage. Goede reis terug, sinds vandaag weer minder mooi weer hier (en het wordt nog erger) maar dat moet de pret niet drukken!

• 29 Mei 2012 - 20:21

Cora:

Heerlijk dat jullie het de laatse dagen zo lekker gehad hebben !

Een hele goede terugreis gewenst en hopelijk lukt het weer te wennen in ons eigen landje !!

Tot gauw en veel liefs,
    Gerrit en Cora