Kuta, surfbabes and -dude! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Kuta, surfbabes and -dude! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Kuta, surfbabes and -dude!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 Juli 2008 | Indonesië, Kuta

De laatste avond in Pemuteran heb ik de prachtige bloemen die op ons bed lagen verzameld en geofferd aan de (reis)goden in ons hotelkamerofferbakje. Met succes, want de reis verliep gisteren eindelijk voorspoedig. In 4 uurtjes waren we al in Kuta en aldaar ook vrij vlot een leuke verblijfplaats gevonden. Het is een soort huisje met 2 verdiepingen ipv een losse kamer. En wederom lief binnentuintje en zwembad, voorlopig zitten we goed hier tot vrijdag.
Kuta lijkt op Benidorm/Loret de Mar, maar dan zonder continue overal keiharde muziek. De vredige sfeer van Bali, met de tempels, bloemen en wierook, alhoewel ver weg, voel je hier toch nog heel zachtjes op de achtergrond aanwezig. Het strand is groot en breed. Ook al zijn er veel mensen overal, het is minder volbepakt dan een gemiddelde zondag in Bloemendaal of Zandvoort. Kom je terug in het hotel, dan is alles meteen rustig, terwijl de hektiek toch letterlijk om de hoek ligt.

Vandaag hebben we met z'n drieen onze eerste surfles genomen. Dat was :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Maakt ook helemaal niet uit of je het goed kan of niet, het blijft leuk. maar natuurlijk zijn wij errug goed...
We hebben ook hele grappige foto's, maar die kunnen jullie pas thuis bewonderen, want staan op een CD waarvanaf ik ze niet kan verkleinen. Maya heeft bij het surfen een ander Nederlands meisje ontmoet ("Ben jij ook hier met je vader en z'n vriendin?'"ja, duf he" :-)) en gaan morgen samen de Kutaanse disco's onveilig maken....
De komende dagen zullen waarschijnlijk gaan bestaan uit surfen, luieren en winkelen, dus ik verwacht voorlopig weinig spannends te melden te hebben. Tenzij iemand geinteresseerd is in het relaas van Mchiels teennagel die er bijna afligt, Michelle haar obsessie met nog steeds maar niet dik worden :-( of Maya's muggebulten ;-)....

veel liefs en groeten van MMM

ps heeft t nu al geonweerd bij jullie? of is het nog steeds zo heet daar? Hier iig wel.... pfff, valt niet mee met zo'n halve liter extra bloed om in rond te sjokken.

• 08 Juli 2008 - 15:38

Truus:

lieve mie,

maak je maar geen zorgen over 't niet dik worden;
    ik was bij helga ook heel lang niet dik! maar jij kunt e.e.a. uit de praktijk wel beter weten...toch sterkte!
    fijn dat jullie nu een goede plek hebben en leuk voor maya dat ze met nieuwe vriendin uit haar dak kan gaan!gaat 't al beter met michiel's nagel??klinkt weleen beetje eng!
    mrt mij en sip gaat 't prima; 't is nu minder mooi weer, maar 't goede komt er aan.
    kus en liefs voor alle drie.

• 08 Juli 2008 - 18:45

Cora:

Nee, het is niet meer heet hier en het goot ongeveer de hele 2 dagen dat E+O hier waren en we wilde speeltuinplannen hadden. Ernst is op bezoek geweest naar "mijn" mevrouw (op haar uitnodiging) en mocht zelf up and down de trap in de traplift: de oude (98) dame en het jonge kind straalden van oor tot oor :) :) Kinderen terug naar huis - wij gevloerd ! Groeiende buik toegewenst voor Michelle, gezonde teen voor Michiel en Maya goede reis terug !!!!

• 08 Juli 2008 - 21:21

Helga:

En of het hier gegoten heeft! Maar van onweer heb ik niets gemerkt. Sinds gisteren is het al kouder en toen ik vanmorgen naar het werk fietste werd ik overvallen door een tropische regenbui. Al was het dan niet erg tropisch qua temperatuur.
    Aangezien ik regenjas en broek aanhad besloot ik maar door te fietsen en niet te schuilen samen met de menigte die langs de kant van de weg stond. Dat dit een stom plan was bleek toen het al te laat was. Mijn regebroek hield het wel, maar de Goretex jas kan kennelijk niet zoveel water tegelijk verwerken. Plus dat het via m'n nek zo m'n boezem instroomde.
    Heb de hele dag op stomme witte klompjes gelopen en m'n leren laarzen staan nog op te drogen op het werk. Aan het eind van de dag lagen er nog plasjes water op de grond van het kantoor. M'n haar zit wel weer goed in de krul, dat is het enige voordeel van zo'n zure regendouche.

Dat surfen he, blonde vraag, is dat met of zonder zeil? Overigens hoor ik nu opeens wel gedonder in de lucht. Gelukkig ben ik binnen en hoef ik er pas morgen weer uit.
    Geruststelling voor Michiel: als die nagel er al bijna afligt valt ie er op den duur vanzelf wel af. Dit om de spanning te verminderen: blijft ie hangen of niet ;-) Nee dus. Gewoon veel blijven surfen, dat zeewater heelt prachtig. (Hoewel ik me wel zorgen maak over de waterkwaliteit in zo'n toeristisch gebied. Zitten vast veel psychedilica in het water waardoor je teen er waarschijnlijk weinig van begrijpt: "Yo trippen man! M'n nagel loopt weg...en wat een mooie kleuren zie ik nou toch. Rood, paars, geel, wauw!")

Kuzzen voor jullie allemaal en nog veel reisgeluk.

• 09 Juli 2008 - 19:39

José En Folkert:

Het heeft waarschijnlijk te maken met onze leeftijd, maar het onbegrijpelijk dat Maya
    a.s. Vrijdag alweer terug komt van Indonesie.
    Wat gaat de tijd toch snel. Wij wensen Jou en Michiel nog een hele fijne en verrassende tijd
    op Bali.