online! - Reisverslag uit Hillsborough, Granada van Michelle Berge - WaarBenJij.nu online! - Reisverslag uit Hillsborough, Granada van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

online!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 Juli 2007 | Granada, Hillsborough

he he, eindelijk weer een internetcafe dat open is en in loopafstand (want zelfde gebouw) als onze kamers. we zijn gisteren per boot naar carriacou (spreek uit: kerriekoe) vertrokken, voor 3 dagen nog meer rust dan we al hadden (maar daarover meer in volgend bericht). Carriacou is een schattig eilandje, ik schat vergelijkbaar met terschelling qua grootte en aantal inwoners. Hier merk je helemaal dat het off season is, want bijna alles is gesloten. Gisteren was het ook nog eens de warmste dag van deze vakantie, dus waar we normaliter fan fan's zijn, waren we nu erg blij met de airco in onze kamers :-).
Helaas geen foto's meer bij de berichten :-(. Sowieso mag ik maar 10 foto's gratis op deze pagina zetten (vandaar dat de bikinifoto gesneuveld is voor nhieuwe foto's). Nu is echter ook onze camera gesneuveld! iets met de batterijen, iig hij doet t niet meer :-(.
we kunnen nu alleen nog fotootjes maken met onze telefoons, maar daar hebben we geen usb kabeltje van bij ons. helaas dus toch op de ouderwetse manier wachten voor na de vakantie. iig kan je dan wel zeggen dat je de verhalen al kent en dat gedeelte van de gruwel (mensen hun ellenlange vakantieverhalen en foto's ondergaan ;-)) overslaan...
ihkv bijna nog meer pech: op vrijdag had ik onze slaapkamer sleutel uit de deur gehaald en op het nachtkastje gelegd. vraag me niet waarom, ik vond het een eng idee dat een inbreker ofzo ons 's nachts zou kunnen opsluiten oid. iig, het slaapkamerslot was een soort hotelslot dat ook weer op onverklaarbare wijze zichzlef dichtgeklikt had, waardoor de deur op slot zat met de sleutel binnen. en onze koffers, paspoorten, tickets etc. beide ramen wel open, maar voorzien van tralies. huisbaaas gebeld, had geeen reservesleutels, maar gaf wel toestemming om de deur in te trappen...
omdat het politiebureau vlakbij was daar maar eens gaan vragen of zij wellicht een koevoet hadden oid (afgepakt van die bewuste inbreker die ons op had zullen sluiten ;-)). nadat we 10 minuten een nergens toeleidend gesprek hadden met een politieagent in uniform die alleen maar kon herhalen dat het "heel goed" was dat we toestemming hadden om de deur in te trappen, omdat we anders "natuurlijk strafbaar waren", maar verder geen antwoord gaf op onze vraag om hulp, kwam er een agent in burger naar buiten die op weg naar huis was. Het was een rechercheur en daarom niet in uniform, maar eerlijk gezegd zag hij er meer uit als een coole gangsta rapper. oversized t-shirt, oversized kettingen, basebalpetje en relaxte bodylanguage. "Yeahy maan, dat doe ik ook zo vaaak, lieving die kie in die offis, ik ga wel even mee". Afijn, nadat ik eerst nog op het briiljante idee gekomen was om een krant oid onder de deur te schuiven en de sleutel met een bezemsteel van het kastje op de krant te laten vallen, bleek de afstand te ver. Echter onze politie-gangsta-rapper was niet voor 1 slot te vangen en heeft het professioneel gekraakt waardoor we weer rustig konden slapen. En ik een algeheel sluetelverbod heb gekregen voor de rest van de vakantie.
Straks gaaan we kijken of we een duikje kunnen regelen hier en wellicht de rest van het eiland bekijken of snorkelen. Overmorgen terug naar Tobago en dan al weer bijna naar huis...

veel liefs en groeten van ons allen, xmi

• 24 Juli 2007 - 16:33

Truus:

lieve mie en andere m's

wat een gedoe met die sleutel; het zou mij ook kunnen overkomen!
    gelukkig nog een prettige oplossing...

ben blij weer wat te horen en dacht al dat jullie misschien bankroet waren, grapje!

duik en snorkel maar weer verder en veel liefs van mij en dikke kus

• 24 Juli 2007 - 18:43

Gied:

Veel plezier daar! Engeland staat onder water en wij zijn daarom ook maar wat eerder terug gekomen van onze fietstocht door Schotland.Toch nog heel veel gezien, vooral langs de Hadrian Wall, Glasgow, Edinburg en de oostkust. En een bustocht vol dreigende luchten in de woeste Highlands is natuurlijk authentieker, dan met het weer dat jullie nu genieten. See you.

• 24 Juli 2007 - 21:39

Folkert:

Wat een enge belevenissen allemaal.
    Ik denk dat je dan beter een vakantie in eigen land mee kun maken om een rustige vakantie te hebben. Maar ik kan me voorstellen dat zoiets nu net jullie bedoeling is geweest.
    Gelukkig zijn jullie er allemaal nog goed van af gekomen en
    zijn jullie ontkomen aan een langdurige opsluiting in een Carischse gevangenis. Wij zullen blij zijn als jullie weer vijlig terug zijn in het beschermde en het berijkbare Nederland.
    Veel plezier met jullie avontuurlijke belevenissnen, veel sterkte en de hartelijke groeten van José en Folkert