wolkje - Reisverslag uit Charlotteville, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu wolkje - Reisverslag uit Charlotteville, Trinidad en Tobago van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

wolkje

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

14 Juli 2007 | Trinidad en Tobago, Charlotteville

Het voordeel van wat langer luieren op een-en-dezelfde plek, is dat je tijd hebt om wat mensen te leren kennen. woensdag een leuk nederlands stel, een engelsman en 4 noren ontmoet en samen gegeten (en vooral gedronken natuurlijk :-)). Van een schattige engels oud vrouwtje die hier al elf jaar pensioneert heb ik 2 boeken te leen gekregen en de locals geven ons nu high fives als we elkaar passeren op straat.
De nederlanders gingen helaas de volgende ochtend al weer weg, maar bijkomend voordeel was dat wij hun geweldige appartement over konden nemen aan de hoofstraat met uitzicht over de zee en de bootjes (zie foto). Heerlijk geslapen in fris bed in mooi huisje met lekkere douche. onze vorige kamer was achteraf toch best een beetje ranzig, alhoewel de iegenaar heel aardig is en je pas ontevreden wordt als het gras elders groener is :-(. We hadden meteen bijgeboekt t/m zondag als Maya komt. helaas een kortdurende bliss, want de volgende ochtend kwam de landlady 'sorysorrysorry' melden dat ze niet gezien had dat ons schattige cottage reeds lang geleden al geboekt was door een familie die per se deze cottage wilden. :-( We konden wel ruilen met de cottage in een zijstraatje waar ze die mensen zolang gestald hadden. wij nog geprobeerd of ze ons er niet nog die paar dagen wilden laten zitten, gezien het feit dat zij er 2 weken zouden zijn en wij maandag vertrekken van hier. maar nee, het waren superchagrijnige vervelende gasten, die nog net 'sorry' konden zeggen, maar er kon geen glimlachje bij af, dus erg gemeend zag het er niet uit. Nu zitten we in het zijstraatje in een wat kleiner huisje, op zich ook prima, maar ja, als je het vette groene gras al gegraasd hebt is het wel zuur, zo'n dor geel grasvelje... Ook jammer omdat we nu niet meer met onze nieuwe vrienden (de engelsman en de noren) aan hetzelfde pleintje zitten, wat gisteren erg gezellig was met veel rum en carib bear... Gelukkig waren die zo aardig om met ons wraakacties te verzinnen (honing smeren aan de bedpoten, de fan onklaar maken, etc etc). en dat is altijd prettig voor het verwerken van je vakantietrauma's, haha :-). Goed, 1 klein wolkje mag de pret niet drukken. De hemel was vandaag overigens weer wolkeloos, dus heerlijk uitgepuft van het verhuizen bij pirates bay. Nu nog even onze vlucht naar Grenada boeken voor maandag of dinsdag en dan aan de bbq...

ps: Wees maar niet bang dat wij niets meer te vertellen hebben als we terugkomen hoor! Bovendien zijn achteraf vakantieverhalen toch altijd weer anders. enne...ook wel zo rustig: nu kan je nog kiezen om het allemaal niet te lezen, en dan zeggen van wel en zo vermijden dat je al dat gelul achteraf nog aan moet horen haha :-)

  • 14 Juli 2007 - 08:56

    Truus:

    ondanks het wolkje klinkt 't nog heel fijn en genieten jullie wel van de andere blessings.heel veel plezier met maya en blijf schrijven!

    liefs en kus

  • 14 Juli 2007 - 12:50

    Helga:

    Wat een leuke foto van jullie samen!

    Hier is het dit w-end erg warm maar zwaarbewolkt. Blêh! Zo nog even de stad in om een weegschaal te kopen en hopelijk een leuk kleertje.
    Ik ben me nu aan het verdiepen in het South Beach dieet en van plan om er maandag mee te beginnen. Zelfs A wil meedoen, en de grootste hobbel -geen bier- vond hij niet de grootste... Wonderlijk. Dan kunnen wij straks op Tahiti en omstreken wellicht ook zonder gêne in zwemkleding rondlopen.

    Gisteren met Smirnoff naar de dierenarts geweest. Het oude heertje weegt nog maar 3,2 kg, zonder dieet. Hij lekt eiwit, nieren zijn het aan het opgeven. Omdat ie nog wel vrolijk en actief is mag ik hem nu gewoon (letterlijk, snif) doodverwennen met veel eiwitrijk eten en krijgt ie ace-remmers voor een betere nierdoorbloeding.

    Ik zal zo even wat nieuwe apo foto's plaatsen op mijn Hyve. J is wel wat van slag van het feit dat er foto's van hem opstaan. Vanesa had hem dat verteld...misschien haal ik ze er wel af. Ligt uiteraard niet alleen aan die foto's.

    Dikke kus!

  • 14 Juli 2007 - 19:14

    MAYAAAA:

    aaaahh ooooooohh Ik lees dit nu lekker op de dag dat ik vertrek.
    IK HEB ER ZO'N ZIN IN! Wel jammer dat ik al die geweldige verhalen lees, want nu voelt t alsof ik zo veel mis!!!! Maar t gaat vast even relaxed en leuk worden als ik er ben (misschien wel NOG leuker :P hihihi). Ik krijg gewoon helemaal kriebels als ik denk aan op t strand liggen en rum/bier drinken bij de ondergaande zon voor een optimale Caribbean sfeer. *kwijl kwijl*
    Ik kon alleen niet meer jouw verlanglijstje meenemen, omdat ik je mailtjes pas vanavond las en al bij jullie langs was geweest...SORRRYYYY

    HA! TOT MORGEN!
    (en dan nu mn tas pakken want ik loop achter op schema :P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Bali en Java, tot 11 juli reizen we rond met 3,5 persoontje (Michiel, Maya, Michelle en Minimi) en de laatste 2 weken nog zonder Maya die dan verder gaat bijbruinen en uitrusten op Bakkum...

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 48856

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Met Miss Saphire naar Frankrijk

05 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Kroatie werd Italie en Duitsland

24 Mei 2013 - 22 Juni 2013

Italie 2013

03 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Griekenland 2012

04 September 2011 - 27 September 2011

Italië 2011

21 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: