Loom en lui - Reisverslag uit Levanto, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Loom en lui - Reisverslag uit Levanto, Italië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Loom en lui

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 September 2011 | Italië, Levanto

Vandaag weer een lekkere lome en luie stranddag achter de rug. Gisterenochtend grote consternatie toen Roemer's fietsje kwijt was. Na de hele camping afgezocht te hebben samen met de campingbaas, konden we niet anders concluderen dan dat ie gestolen was (kleine camping, groot fietsje). Vanochtend wilden we net vertrekken naar t politiebureau om aangifte te doen, toen een campingbuur van ons laantje ons aansprak en vertelde dat fietsje bij zijn tent gestald was gisterenavond...Pfff, gelukkig weer terecht en ons vertrouwen in de (camping)mensheid weer hersteld. Daardoir wederom een onbezorgde stralende stranddag vandaag. Morgen gaan we dan maar eens wat cultuur snuiven en de historische 5 Cinqueterre dorpjes bezoeken. Daarover morgen meer...eerst even lekker slapen. Xmi

• 10 September 2011 - 05:44

Helga:

Fijn dat fietsje terug is! Hoewel de foto van een vegende Roemer (hij moet toch wat zonder fietsje) erg leuk is.
    Kussen!

• 10 September 2011 - 10:46

Truus:

dag lief 3-tal,

wat ziet 't daar gezellig uit!!
    wel veel klimwerk, maar daar zijn jullie jong(er) voor.
    fijn dat 't fietsje weer terug is en roemer nog lekker op pad kan...
    hier nu ook zonnig weer voor 'n aantal dagen,hopelijk.
    veel plezier en dikke kus, tr.

• 10 September 2011 - 12:36

Guido:

Van Helga ontvingen wij een foto van Roemer als Italiaans straatveger. Kinderarbeid, is dat in Italië nog toegestaan? Dat verder Roemer geen problemen met het parkeren van zijn fiets heeft en jullie hierom de carabinieri op zijn dak hadden willen sturen roep wel enige vragen bij ons op?

Ik hoop niet dat jullie Roemer ook nog eens zoek raakt zoals Truus en Ik jou Michelle. Ik heb mij rond gerend in alle die nauwe straatjes om je weer te vinden,. Als ik nog denk aan al die Italiaanse moeders die met mij meeleefde als jouw zeer bezorgde of verontruste papa en mij in voortduring geruststelde. Dit alles staat nog steeds scherp op mijn netvliezen en voel hierbij nog de onrust tijdens mijn zoektocht in mijn hart.

Die Cinque Terre zijn wel vijf prachtig dorpjes, het spijt mij hier nooit eerder geweest te zijn. Lijkt mij heerlijk om daar aan het strand een visje te eten met een heerlijk glas strakke droge Italiaanse witte wijn zoals de Orvieto Classico uit de streek Umbrië. Het is overigens ook een heerlijke terraswijntje.

Vandaag is het klam tropisch warm hier en zitten dan ook binnen waar het beter is om uit te houden.

Hartelijke groet van ons allen,
    Guido