Stoupa en stupid... - Reisverslag uit Stoúpa, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Stoupa en stupid... - Reisverslag uit Stoúpa, Griekenland van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Stoupa en stupid...

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 Mei 2012 | Griekenland, Stoúpa

Na ons wildkampeernachtje de volgende ochtend uitgerust weer op pad. In Sparta op zoek naar een lekker ontbijtje, maar dat wilde niet echt vlotten. Toen werden het toch maar kaascroissantjes en zoetigheid en een koffietje bij een bakkertje aan de drukke grote straat. Vanuit Sparta naar Kalamata gereden via de Langada Pass, 'one of the most stunning routes in Greece' aldus de Lonely Planet. Niet te verwarren met onze rit van Leonidio naar Gythio, die slechts 'one of the most scenic in the Peloponessos' was ;-). Beide ritten door de bergen. Dit gebergte heet Taygetos en was net een slagje imposanter dan onze vorige bergrit. Besneeuwde bergtoppen met diepe kloven en aan het einde mooie valleien. Op het hoogste punt koffie gedronken in een hotel, waar we ons even in Zwitserland waanden qua inrichting. Binnen knapperde een haardvuurtje, wat heerlijk was, want zo boven in de bergen is het natuurlijk nogal frisjes. Naast het haardvuur een grote kooi met een papagaai die Roemer heel leuk vond. Totdat het beest keihard begon te schreeuwen en Roemer, even hard krijsend van de schrik, direct naar buiten wilde...
Weer bij de kust aangekomen waren we alledrie best een beetje gaar van drie dagen veel autorijden. Michiel was echt chagrijnig, Roemer (daardoor?) extra irritant en ik deed mijn best het nog een beetje luchtig te houden. Toen we tegen zessen eindelijk een camping gevonden hadden in Stoupa de lucht maar even geklaard met een goede ruzie en na het goedmaken ervan allemaal moe naar bed gegaan. Niet heel goed geslapen doordat Roemer drie keer huilend wakker werd, maar de volgende dag werd pas een echte pechdag.
Onze camping ligt vlakbij een erg schattig baaitje met zandstrand en pittoreske restaurantjes eromheen. Toen we in de ochtend naar het strand wilden, bleek ik mijn (net nieuwe en dure!) bikini vergeten bij vorige camping!!! 
Maar dat was nog niet alles... Ik had besloten bikini toch maar te gaan halen, want met mijn cupmaat en zwangere buik leek de kans me klein een evengoed passende te vinden. Bovendien had ik geen zin om er voor te winkelen. De rit naar de vorige camping was 3 uur rijden heen en terug. Besloten om er dan ook maar van te gaan genieten. Want eigenlijk ook wel lekker om een halve dag even verlost te zijn van mijn hele lieve, maar o zo plakkerige drieharige die deze vakantie vol in de waaromfase is geschoten (aaaaaaarghhh!). "Waarom ga je je bikini halen?" "Omdat ik hem daar vergeten ben" "Waarom ben je hem vergeten?" "Omdat ik een warhoofd ben" "Waarom ben je een warhoofd?" "Dat weet ik niet" "Waarom weet je dat niet?".....
Aldus genoten van de rit langs de prachtige kust. Rij heel zachtjes (10-20 km/uur) een dorpje door met smalle straatjes, wijk beetje uit naar inham om auto te laten passeren, krijgt camper ruzie met muurtje in dode hoek. Muurtje wint. Passagiersdeur ontzet, vette schade. Muurtje ook schade. Met oud mannetje gebroken marmerplaat op muurtje weer netjes neergelegd. Mag gewoon doorrijden gelukkig, dat scheelt. Bedacht me later pas dat het muurtje waarschijnlijk ook niet van het oude mannetje was ;-). Toen ik onze oude camping opreed voelde het bijna als thuis komen.... Aldaar twee wasmachines volgeladen voordat ik de rit terug gemaakt heb. En even gelunched met een ijskoffie en een sandwich in het zonnetje. De terugweg verliep gelukkig zonder enig incident, alhoewel ik even mijn adem inhield toen ik weer door hetzelfde dorpje reed: zou er nog een horde woedende dorpsbewoners met hooivorken achter me aankomen? Eenmaal terug nog een uurtje genoten van het strandje en 's avonds heel lekker gegeten bij 1 van de restaurantjes. Volgende dag helemaal goed bijgekomen en geluierd op het strand. Behalve dan het een uurlang zwoegen op een heus kasteel met slotgracht, die Roemer in 1 minuut wist in te nemen en te vernietigen. Tja, tegen zo'n legermacht was mijn zandkasteeltje niet opgewassen. 
Inmiddels hebben we contact gehad met de campingeigenaar, die gelukkig heel relaxed reageerde op mijn vandalisme van zijn bezit. Vandaag hebben we nog een lange luie stranddag en gaan dan morgen op weg naar Pireaus om de camper op de boot te zetten. De laatste week hopen we een studiootje te vinden op een rustig eiland alvorens we de 30e terugvliegen. We twijfelen nog tussen Evia, Syros, Kea of Naxos. Iemand tips?

  • 21 Mei 2012 - 11:47

    Helga:

    Oja, papegaaien zijn inderdaad eng. Op Zakhintos was er 1 die ons steeds uitschold. Kon het hem niet helemaal kwalijk nemen want leerde 's avonds en 's nachts de woorden van Engelse toeristen. Als wij er 's morgens langs kwamen had ie een flink ochtendhumeur.
    André is een keer aangevallen door zo'n beest, alleen maar omdat ie oorbellen droeg. Moest ie van de andere toeristen de gaai in zijn oor laten hangen omdat het zo leuk was voor de foto's.

  • 21 Mei 2012 - 13:11

    Guido:

    Dat is een behoorlijke schade, hopelijk zijn jullie verzekerd. Gisteravond zagen wij de prachtige en hoogstaande film The Straight Story, wellicht iets voor jou Michelle om in het vervolg ook met een grasmachine je weg te vervolgen.
    Het weer wordt hier gelukkig beter en verheugen wij ons op een weekje Schier.
    Liefs van ons allen,

    Guido

  • 21 Mei 2012 - 18:04

    Cora:

    Hadden ze je bikini voor je bewaard onder de toonbank of zo of hing zij nog aan de waslijn ??
    Jullie hebben al heel wat gezien intussen - dapper hoor om met zo''n oud ding door de bergen te rijden !
    Aan sommige dingen kan ik merken dat ik toch een beetje senior ben geworden - wat dit soort avonturen betreft althans :)
    Hoop dat jullie een fijne plek vinden voor de laatste week !

    Liefs voor allen,
    Gerrit en Cora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Bali en Java, tot 11 juli reizen we rond met 3,5 persoontje (Michiel, Maya, Michelle en Minimi) en de laatste 2 weken nog zonder Maya die dan verder gaat bijbruinen en uitrusten op Bakkum...

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 1175
Totaal aantal bezoekers 48860

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Met Miss Saphire naar Frankrijk

05 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Kroatie werd Italie en Duitsland

24 Mei 2013 - 22 Juni 2013

Italie 2013

03 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Griekenland 2012

04 September 2011 - 27 September 2011

Italië 2011

21 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: