van Amed naar Lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu van Amed naar Lovina - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

van Amed naar Lovina

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

18 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

Na een korte radiostilte eindelijk weer een lekker snel @cafe gevonden.
Alweer heel wat km's erop zitten. Dinsdag heel hartelijk afscheid genomen van de lieve mensen van hotel Tanis, met name Urip, die wat hij mist aan armen en voet ruimschoots compenseert met zijn hart... :-).
De reis terug was een stuk roeriger dan de heenreis. De golven kwamen zo hoog, dat het net leek alsof we in een pretparkboot zaten, zo hoog werden we opgegooid. En natuurlijk gaat je maag dan net als in het pretpark 3x over de kop als je weer naar beneden deint... Eten wel binnengehouden gelukkig ;-). Niet eens echt misselijk geweest, behalve op het eind, aanvankelijk was het zelfs wel grappig.
Terug aan de kust in Sanur stond ons gehuurde koekblikje trouw op ons te wachten in de hete zon. De eigenaar had ondertussen de kapotte airco gemaakt (we hadden vooraf betaald, dus eigenlijk weinig hoop dat ie dat idd ging doen, maar gelukkig, ze zijn er nog, de eerlijke mensen op deze planeet). Met koekblikje als attractie nr 2 naar Amed (oost Bali) gereden. Voor de passagiersstoel zit een handvat, net als in een kermiswagentje, wat Michiel er heel schattig uit vindt zien als ik mij daaraan vasthoud. Maar het is geen overbodige luxe, want als we de elandproef zouden doen met koekblikje, dan zouden de elanden snel uitgestorven raken ;-)....
In Amed dus een hotel gevonden met prachtig uitzicht op zee (dank Helga voor sms op site zetten) en voor de verandering dit keer een zonsopgang, ipv -ondergang. Verder loop je hier direct vanaf het strand het rif op, dus de tropische vissen zwemmen meteen al over je tenen heen zodra je het water in loopt. erg grappig. Vanochtend via Tulamben en lake Batur naar Lovina gereden. In Tulamben ligt een beroemd wrak vlak voor de kust (40 m) waar Michiel naar gedoken heeft, maar wat ik snorkelend ook heel goed heb kunnen bekijken.
De bergweg omhoog naar lake Batur was af en toe wat te zwaar voor koekblikje, hijgend en puffend van de 3e, 2e, 1e versnelling en weer terug hebben we het gered tot het 'viewpoint'. Aldaar heeft Michiel 2 grote borden gegeten van het buffet ih restaurant, waardoor ik nu lekker lang kan internetten voor het eten... Die heeft voorlopig nog geen honger, hihi :-). Ondergetekende boerin uit Holland is eergisteren trouwens voor het eerst afgeweken van het western/fish gedeelte van de (bijna overal eng identieke) menukaart en heeft sate gegeten! Was nog lekker ook :-).
Hier in Lovina langs het strand gelopen en meerdere hotels aan onze kritische blik onderworpen. We zijn inmiddels natuurlijk al aardig verwend met paradijsje hier en paleisje daar. Bovendien blijven we hier 4 nachten, dus willen wel een beetje luxe. Goed geslaagd met een schattig hutje met bruggetje over vijvertje, direct aan het zwembad en aan het strand en met restaurant met espressoapparaat... Voorlopig zitten we weer gebakken hier :-):-):-).
Morgen op zoek naar "mamma Ketut", mijn stagebiedende vroedvrouw van 10 jaar geleden. Wie weet kan ik de komende dagen nog weer mee naar een Balinese bevalling...
liefs voor jullie allen, ook van mijn gbruinde, gesikte en besnorde mannetje,

XMi&Mi

• 18 Juli 2008 - 13:28

Truus:

wouw,wat is die opkomende zon prachtig...
    en jullie beiden natuurlijk ook!
    heerlijk lang verslag;was overigens niet jaloers op de boottocht,brrrrr
    mie, lees je je thuismail nog even?
    hier gaat 't z'n hollandse gangetje;soms zon, maar meestal bewolking.volgens weerbericht v.a. a.s. maandag véél zon.
    ben ook benieuwd hoe 't met ketoet(?) gaat en of er nog iets spannends op levert.
    lieve groeten en kuzzzzz

• 18 Juli 2008 - 13:31

José En Folkert:

Bedankt voor jullie prachtige Batik card. Die
    is 2 weken onderweg geweest,maar als je 5 weken vakantie hebt dan is dat ruimschoots op tijd.
    José is in Batavia geboren,maar ze heeft tijdens de oorlog wel in Bandung en Surabaya gewoond.
    Lovina ligt volgens mij aan de noordkant van Bali.Ik heb eens gelezen
    dat ten oosten daarvan
    3 meertjes zijn met ieder een andere kleur
    water.
    Hier gaat het goed.Nog niet erg zomerweer.
    Mimi en Lucien zijn definitief verhuisd naar
    Berkel en Rodenrijs en daar zijn we woensdag gaan kijken.
    Verder ben ik verslaafd
    aan het oplossen van sudoku`s.
    Veel liefs en blijf genieten van de vrijheid en ontspanning.

• 18 Juli 2008 - 13:57

Mayie:

hooooi!
    gefeliciteerd Michelle met deze overwinning! Misschien ga je aan het eind van de vakantie nog ook wel een rijst(t)afel bestellen. :-o
    Leuk dat jullie nu ook met z'n tweeen de romantische zonsopgang hebben kunnen bekijken.
    Ik geniet hier met jullie mee vanuit het wel-een-beetje-warme-maar-bewolkte Nederland.

Donderdag, vrijdag en zaterdag lekker lang werken en dinsdag vertrek ik naar Frankrijk voor 6 daagjes

hou van jullie!

• 18 Juli 2008 - 17:45

Helga:

Is atractie nr. 1 dan Michiel's gezichtsbeharing? En je gaat me toch niet vertellen dat ie inspiratie heeft opgedaan uit André's gezicht? Ik krijg dat sikje er maar niet af, en hij wil ook niet meer een pratend k****, dus ik ben ten einde raad.

Veel plezier met het koekblikje, en doe voorzichtig. Ik vond het scheuren op een motor over een halve brug al zeer onverantwoord. Hopelijk verbied Ketoet je verdere rare activiteiten! (Voor je eigen bestwil en dat van Minimi)

Kuzzzz!

• 18 Juli 2008 - 17:47

Helga:

Na het bekijken van de foto kom ik toch tot de conclusie dat Michiel er wel een gezicht voor heeft, dus laat maar groeien!

• 18 Juli 2008 - 19:00

Gerrit:

Wat een schitterende zonsopgang!! Dat hebben jullie wel verdiend na al dat gehobbel, gehijg en gepuf in koekblikjes.
    Verder hoor ik niets meer over shoppen en dik worden, naar mijn idee werd alleen de boodschappentas dik....
    Veel moois, veel plezier, veel genieten!