Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Michelle Berge - WaarBenJij.nu Flores - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

Flores

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

21 November 2006 | Guatemala, Flores

Jawel, gearriveerd in het oerschattige Flores. Gisteren toch niewt meer gedoken vanwege slecht weer. wel mooi weer geld bespaard en toen de dag doorgebracht op buureiland Ambergris/San Pedro. Aldaar eindelijk zo´n golfkarretje gehuurd en een uurtje het eiland mee onveilig gemaakt. was erg grappig, als je op de maan rijdt in maanautootjes of alsof je een botsautootje meegenomen hebt van de kermis. ´s middags klaarde het wat op hebben we lui liggen bakken aan het strand. niet dat we nog bruiner kunnen worden, maar ja.
Vanochtend voor de laatste keer ontbeten bij AmoryCafe, een erg schattig ontbuittentje, wat aan Michiel de opmerking ontlokte dat je telkens vrouwen zag die hun vriendjes daar mee naar binnen trokken. het was ook een echt meisjestentje. De eigenaresse bleek hollands en 1 van de juicysisters op de parade! grappig. lunchpakketje met bruine bolletjes kaas en pindakaas-banaan meegekregen voor in de bus en alvast tips opgedaan voor als we zelf een tentje gaan beginnen in het buitenland :-).
Reis viel erg mee. moest op de bootreis (40 min) nog even denken aan het gesprekje dat ik met een zwangere receptioniste had op caye Caulker. Normaliter gaan vrouwen daar 1 week voor de uitgerekende datum naar de wal, maar als ze eerder bevallen, of te laat vertrekken, gaan ze al bevallend met de hotseklotsende kleine boot mee, opgepropt tussen de andere reizigers. Ze vertelde dat een nicht van haar om 23 uur bevallen was op de boot van de eerste helft van een tweeling en 2 uur later (volgende dag dus) in het ziekenhuis van de 2e. Helaas niets zulks spannends, met mij in de hoofdrol van sailing midwife, op onze overtocht. Busreis liep ook soepeltjes en meteen een leuk hotel gevonden met zicht op het meer (Flores is eigenlijk een ieniemienie schiereiland in een meer).
Helaas hoeven we geen parkwachters meer om te kopen, want alles is tegenwoordig zo gereguleerd, dat we voor 25 eur pp vannacht om 3:30 opgehaald worden voor ons hotel en dan naar tikal gaan. in t donker de tempel beklimmen (lampen worden verzorgd), daar kofie krijgen en een snackje en dan de zon kunnen zien opkomen en daarna een guided tour langs de andere tempels gaan maken. Erg toeristisch dus weer, maar toch maar geboekt ivm de korte tijd (1 dag) dat we hier zijn, aangezien we de 23e al weer terugvliegen en dan de 24e aankomen.

liefs! M&M

• 22 November 2006 - 11:24

Hoi M En M:

Dat klinkt allemaal helemaal niet naar. Wat leuk dat jullie het zo goed hebben saampjes! Geniet ervan en toeristische dingen doen is helemaal niet erg zolang andere mensen nog steeds eerlijk durven te zeggen dat ze wel eens naar club med zijn geweest en dat ook heel leuk vonden. Dikke kus van Son en Harry

• 22 November 2006 - 15:10

Cora En Gerrit:

Het is wel genieten geblazen met jullie - daar zijn jullie ook heel goed in!!! Bereid je langzaam voor op herfstig Nederland - ook een leuk land(je). Wij hebben gestemd vandaag - al die hectiek hebben jullie wel even gemist !!
    Tot gauw, veel liefs en goede reis terug