lui larfje - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Michelle Berge - WaarBenJij.nu lui larfje - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

lui larfje

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 November 2006 | Belize, Belmopan

Inmiddels de grens met Belzie overgestoken dmv een snelle speedboat en een mooie exitstempel van het immigrationoffice. De dag na mijn vorige bericht heeft dit luie larfje heel dapper 3 uur berg geklommen om vervolgens in de tropische regen te zwemmen in de bergmeertjes van Semu Champey. Daarna nog geglibberd in nabij gelegen grotten, maar gelukkig niet uitgegleden. Volgende dag met spierpijn :-( en al weer hele dag gereisd in chickenbus, 3x overstappen en toen in bootje romantische rivier af en 1 nacht overnacht in Livingstone, op de grens met Belize dus. daar begon het Caribische leven reeds: lekkere negers, relaxte sfeer en reggaemuziek. volgende dag echter meteen weer vroeg op (6:00) omdat het bootje naar belize alleen op di en vr gaat. in Belize nog weer 3 uur in bus, die klapband kreeg, maar gelukkig wel reserveband aan boord had, die verwisseld werd door de lekkere negers, waardoor wij toch nog op tijd aankwamen bij het volgende bootje en toen uit konden pufffen op het strand van Placencia. Het is hier alleen wel net wat minder 3e wereld dan in het buurland, dus de prijzen zijn bijna vergelijkbaar met thuis. even pas op de plaatst dus maar. Placencia is een aardig badplaatsje, maar niet echt spannend, dus morgen pakken we de rugzakken weer op en vliegen dit keer met 2 binnenlandse vluchtjes naar Caye Caulker, om daar eens echt lang (4 dagen ;-) te snorkelen, duiken, uitrusten en wat zo al niet meer.

Kortom, wij genieten nog steeds volop, het is echt een topvakantie met alles erop en eraan wat je maar wilt, inclusief klapbanden, zoenen in de branding en heel veel plezier met elkaar en de mensen om ons heen.

kus, M&M

  • 16 November 2006 - 04:44

    Guido :

    Blijf genieten, maar kijk uit ook voor die z.g. lekkere negers. Ik zelf en anderen op mijn reis die ik ontmoeten hadden zeer nare ervaringen opgedaan. In het gebied waar je reist en nog gaat reizen verdwijnen verhoudingsgewijs de meeste toeristen. Je kunt maar gewaarschuwd zijn. Een negerzoen of en M&M lijkt mij veiliger dan aan te pappen met deze negers en dit is geen vooroordeel, maar spreek uit ervaring! Het is een prachtige reis die jullie doen dat wel!

  • 16 November 2006 - 17:19

    Helga:

    Nou dat klinkt zeer relaxed! Hier is het butweer, het regent. Gister op mijn eerste werkdag dan ook doorweekt aangekomen. raar begin, maar leuke dag. Vandaag ook nog leuk, al heeft het apothekertje wel wat streekjes. Hem hou ik dus goed in de gaten ;-) De dames zijn leuk, blij met mijn komst, en ze weten wat ik kom doen. best wel belangrijk.

    Blijf genieten, dikke kus!

  • 21 November 2006 - 08:41

    Maaike:

    Tjezus Mie, het klinkt echt als paradijs. Gelukkig even die opmerking over het geld; terug op aarde want in de hemel hebben ze natuurlijk geen geld. Nee, juist wel, iedereen heet daar Dagobert Duck, of wist je dat al? Fijn hoor, dat jullie het zo heerlijk hebben. Ik ben wel jaloers. Ik heb namelijk laatst besloten, dat ik toch maar wel de wereld wil zien, ondanks vliegangst en dus kan ik nauwelijks wachten tot Bent 18 is. Dan durf ik waarschijnlijk iets beter... Mak je wel heel veel mooie foto's, ook van zoenen in de branding (body double voor jou of Michiel) dan kan ik later wegzwijmelen!

    Veel plezier nog en ik weet dat ik het niet mag vragen, maar wanneer ben je terug??? Misschien nu al, ik heb mijn mailbox twee weken niet bekeken.

    XXXMaaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michelle

Bali en Java, tot 11 juli reizen we rond met 3,5 persoontje (Michiel, Maya, Michelle en Minimi) en de laatste 2 weken nog zonder Maya die dan verder gaat bijbruinen en uitrusten op Bakkum...

Actief sinds 10 Nov. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 48869

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2016 - 15 Augustus 2016

Met Miss Saphire naar Frankrijk

05 Juli 2014 - 28 Juli 2014

Kroatie werd Italie en Duitsland

24 Mei 2013 - 22 Juni 2013

Italie 2013

03 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Griekenland 2012

04 September 2011 - 27 September 2011

Italië 2011

21 Juni 2008 - 25 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: