miss Sapphire - Reisverslag uit Meursault, Frankrijk van Michelle Berge - WaarBenJij.nu miss Sapphire - Reisverslag uit Meursault, Frankrijk van Michelle Berge - WaarBenJij.nu

miss Sapphire

Blijf op de hoogte en volg Michelle

04 Augustus 2016 | Frankrijk, Meursault

We zijn nu 3 dagen onderweg: Roemer, Borre, miss Sapphire en ik. Miss Saphire is een grande dame onder de VWcampertjes. Een T3 uit ik meen 1985 die we gehuurd hebben bij Dream&Drive. Mooie naam passend bij mijn inderdaad droom: op vakantie met een VW busje. Liefst mijn eigen, maar op pad met deze gehuurde 'old lady' is ook al erg dream comes true ❤️.
Iedereen die ik vantevoren en nu onderweg spreek roemt hoe 'stoer' en 'dapper' ze mij vinden. Dat ik dit doe, alleen met twee kleine kindjes. Met name 'vrouw alleen' denk ik dan dat ze bedoelen, maar dat terzijde. En gaandeweg begin ik te snappen wat ze bedoelen, want het ís ook eigenlijk wel heel stoer! Langzamerhand begin ik er ook steeds wijdbeniger bij te lopen als ik weer een 'minor problem' opgelost heb.
Het is behoorlijk spannend om niet alleen de verantwoordelijkheid te hebben over twee kleine monstertjes, maar ook zo'n busje waar toch echt van alles per ongeluk of expres ("little fingers") kapot kan gaan.
Tot nu toe valt het mee. Ze rijdt als een zonnetje met een prachtige lange versnellingsbak en dito koppeling. Die overigens precies contra-intuïtief werkt: de 1 naar achter, 2 naar voren, 3 achter etc. Maar alles went.
Eerste nacht in NL gekampeerd, vlakbij Breda. Had te weinig tijd gehad om alle bagage uit te pakken in de diverse kastjes, waardoor ik bij het opmaken van de bedden alle 'clutter' van hot naar her bleef verschuiven en niks kon vinden. 'Don't bring too much stuff with you' had de Engelse eigenaar nog gewaarschuwd. Maar ja, ik wilde ook goed voorbereid zijn op verveelde kinderen, mooi én slecht weer, dus tel maar uit... Afijn, eerste nacht lag iedereen er rond 23.30 in. En passant van schrik een belangrijke power schakelaar uitgezet omdat het leek alsof de 240 V niet werkte, waardoor de koelkast twee dagen uitgestaan heeft.
Maar als een blok geslapen. Nul keer wakker geweest.
In de ochtend werden de kindjes even zo vrolijk om 7.00 wakker

• 04 Augustus 2016 - 22:59

Truus:

toch weer a/d "schrijverij" begonnen.....
    ook stoer,hoor!
    ga zo lekker door en kuzzen voor allemaal!

• 04 Augustus 2016 - 23:34

Helga:

Ik vind het reuze stoer! Ik had het niet gedurft!

• 05 Augustus 2016 - 09:50

Cora:

Wat ben je toch ook een duizendpoot Michelle dat je ook weet hoe 'verslag-uitbrengen' voor elkaar te krijgen. Ik ben trots op je :)) Mooie, leuke, vrolijke reis verder en kiss kiss voor allemaal ! Cora